Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya

İletişim : 0212 661 69 79

Diş Eti Hastalığı

Diş hassasiyeti sızlaması tedavisi

Çok sık görülen bir şikayet olan diş sızlaması, diş hassasiyeti‘ denilen bir rahatsızlığın belirtisi. “Dişi sızlayan kişi önce diş hekimine gitmeli ve onun tavsiyeleri doğrultusunda tedavi görmeli”
Ağrıyan dişe ne yapılır? Kanal tedavisi çekim.

Dişleri sızlayan pek çok kişi yaz aylarında bile soğuk su içemiyor, ekşi ya da tatlı yiyecekleri yemekte zorluk çekiyor. Genellikle bu şikayetin sadece diş çürüklerinden kaynaklandığı düşünülüyor. aynı türden sızlamalara dişlerin aşınması nedeniyle de karşılaşılabiliyor.

Sızlama sorunu diş hassasiyeti denilen bir rahatsızlığın belirtisi, “Problemin çözümü ise basit. Diş hekiminiz, sorunun çürükten kaynaklanmadığını belirtiyorsa diş hassasiyeti için özel üretilmiş diş macunu ve (sensitive) yumuşak uçlu fırça kullanmak yeterli”
İnsan dişi iki tabakadan oluşuyor. Dişin dışındaki parlak ve sert bölüm mine tabakası olarak adlandırılıyor. Burası anı zamanda insan vücudunun en sert bölümü. Minenin altında ise içinde küçük kanalcıklar bulunan dentin tabakası yer alıyor. Herhangi bir nedenle mine tabakasının çatlaması ya da aşınması sonucu dentin tabakasının açığa çıkmasından kaynaklanan kimyasal, mekanik veya termal duyarlılığa diş hassasiyeti adı veriliyor. Çok soğuk ya da çok sıcak içeceklerle, asitli ya da aşırı tatlı yiyecekler kanaldan geçerek sinirleri uyarıyor. Bu durum halk arasında diş sızlaması adı verilen ani ağrı şikayetine yol açıyor.

Diş hassasiyetinin(diş sızlaması) nedenleri

Diş hassasiyetinin sebepleri:

“Öncelikle duyarlılığın çürükten kaynaklanmadığı belirlenmelidir. Çeşitli nedenlerle diş eti çekilmesi, diş iltihabı ve plakları, diş beyazlatma ürünleri, asitli yiyecekler, yanlış diş fırçalama alışkanlıkları, dişin çok sert fırça ve hareketlerle fırçalanması, stres nedeniyle dişlerin sıkılması ve gıcırdatılması ile ağız hijyenine önem verilmemesi diş hassasiyetinin sebepleri olarak sıralanabilir. Öte yandan hamilelik döneminde ya da mide rahatsızlıkları sonucu sık sık kusanlarda da diş hassasiyeti oluşabiliyor. Kusma sonucu ağza gelen mide asidi de dişin mine tabakasını aşındırıyor.

Diş hassasiyeti (diş sızlaması) nasıl geçer?

Piyasada ‘sensitive’ olarak adlandırılan diş macunlan, gargaralar ve fırçalar kullanılabilir. Bunların içinde bulunan maddeler, dentin kanallarını tıkayarak yiyecek ve içeceklerin sinirlere ulaşmasını ve hassasiyetin oluşmasını engelliyor. Eğer ağızda bir çürük sorunu yoksa belli bir süre düzenli sensitive diş macunu, yumuşak veya ekstra yumuşak diş fırçası ve diş ipi kullanımı, sızlama sorununu ortadan kaldırabilir. Ancak çürük problemi olanların önce bunu tedavi ettirmesi öneriliyor. Eğer diş minesindeki tahribat büyük boyutlardaysa dolgu, flor, kaplama ve kanal tedavisi gibi yöntemlere başvuruluyor.”