Zirkonyum Diş Kaplamalar

Ağızdaki Yaralar

Ağız içerisinde yara olduğunda ulaşıcı hastalıklar için tehlike oluşur mu? Konuyu Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya ya sorduk.

Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya Korudent

Tükürükte Hepatit B, Hepatit C, AIDS gibi hastalık etkenleri bulunmasına rağmen etkinlikleri yüksek değildir. Burada önemli nokta derinin ve mukozanın bütünlüğünün bozulmasıdır. Diş etleri sık kanayan kişiler hem bu virüsleri alma hem de hastalığı bulaştırma açısından yüksek riskli kişilerdir. Öpüşme esnasında kan ile temasın söz konusu olmadığı durumlarda bu hastalıklar yüksek risk taşımazlar. Ancak hasta olan veya taşıyıcı kişinin ağız içinde, dilinde, dudağında yara ya da diş etlerinde kanama varsa bulaşma ihtimali artar ve öpüşme ile bu hatalıklar bulaşabilir.

İndirekt bulaşma;Boğmaca, grip, zatürre, tüberküloz, damlacık saçılması ile bulaşan enfeksiyonlardır. Hasta kişinin solunum salgıları ile temas sonucu oluşur. Hasta konuşma, gülme, hapşırma, öksürme ile ortama enfekte salgılar saçar. Bunlar havada bir metre kadar yayılarak yakında ki kişinin ağız, burun, göz dokularında yerleşebilir. Hava yolu ile bulaşan hastalıklar, havada damlacık halinde ya da yerde toz zerreciklerine karışmış halde bulunurlar. Bu virüsler sağlıklı kişilerin solunum yoluna girerek onlarında enfeksiyon kapmasına neden olurlar.

Korunmak için:

Öksürmek, hapşırmak ve tükürmek için kağıt mendilleri kullanın ve çöp kutularına atın.

Yerlere tükürmeyin.

Ellerinizi sık sık yıkayın.

Ağız hijyenine önem verin.

Günde iki kez diş fırçalayın.

Yaşam alanlarının sık sık havalandırılması, salgın dönemlerinde maske kullanımı oldukça önemlidir.

Fazla öpüşmeyin. Bir sevgi gösterisidir öpüşmek ama öpüşelim derken sağlığımızdan olmayalım.

Özellikle kış aylarında ve infeksiyon bulguları olan kişilerle öpüşmekten kaçınalım.

Kalp hastaları, küçük bebekler, bağışıklık sistemi baskılanmış kanser hastaları ve önemli ameliyatlar geçirmiş kişilerin ise nekahet döneminde çok daha dikkatli olması gerekmektedir.