Ağza dikiş atılması

Cerrahi Diş Çekimi

Ağızda bazen doğumsal olarak hiç sürmemiş dişler bulunabilir. Özellikle 20 yaş dişleri arka bölgede en son çıkan dişler oldukları için yar bulamazlar. Gömük kalırlar ya da öndeki dişleri sıkıştırırlar.

Cerrahi Diş Çekimi Sonrası

20 yaş dişlerinin çekiminde diş kliniğine giderken yanınızda birisinin olması sizin için faydalı olacaktır. Çünkü operasyon sonrası bir soğuk kompres ile diş kliniğinden ayrılmanız gerekir bir eliniz ile soğuk kompresi tutarken araba sürmeniz veya toplu taşımaya bilmeniz zor olabilir. Bazen baş dönmesi gibi problemi olan hastalarda işlem sonrası dikkatli olmak gerekebilir. Cerrahi diş çekimi yapılan hastalar için özellikle çekim bölgesinde ağrı ve kanama olabilir. Diş çekimi sonrasında yemek yemeyi de zorluk ağız açmada zorluk olabilir. İşlem yapılmadan önce alınan ağrı kesici işlem sonrası ağrı duyulmaması için önemlidir. Ağrı kesicilerin şiş oluşmasını engelleyecek bir etkisi olduğunu da unutmamak gerekir. Operasyondan sonraki gün ağrınız olmasa bile doktorunuzun size reçete ettiği ilaçları düzenli içmeniz iyi olacaktır.
Cerrahi çekim yapılan bölgeye dikiş atılır. Bu işlem yara yerinin daha çabuk kapanması ve kanamanın olmaması için büyük fayda sağlar. Cerrahi diş çekimi sonrası ağızda dikiş atılmasından korkmamanız gerekir. Bu tamamen sizin daha hızlı iyileşmeniz ve çekim yerinde komplikasyon oluşmaması için gerekli bir işlemdir. Diş çekiminden 24 saat sonra ağız gargarası yapabilirsiniz. Çekim bölgesini yavaş bir şekilde fırçalamanız iyi olacaktır. Bir hafta on gün gibi bir süre sonrasında dikişlerinin izin alınması için doktor sizi kliniğe çağırır. Dikiş alınması son derece kolay ve kısa süren bir işlemdir. Bunun için endişelenmenize gerek yoktur. Cerrahi işlem sonrasında dudaklarınızı çekiştirerek işlem bölgesine bakmanız dikişlerin bozulmasına ve kanamanın yeniden oluşmasına neden olabilir. Bu açıdan doktor tavsiyelerine uymanız sizin için iyi olacaktır.

Kliniğimizde verilen hizmetler

Panoramik Diş Röntgeni