Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya

Diş aletleri temizliği

Kliniğimizde Her Hasta İçin Özel Steril Edilip Paketlenmiş Aletler Kullanılmaktadır.

Kliniğimizde  sterilizasyon, her türlü işleminizde taviz verilmeden uygulanan en öncelikli ilkedir. Hijyenik ve sağlıklı bir tedavi ortamı hepimizin sağlığı için zorunludur. Bu nedenle sağlığınız  için uğraş verdiğimiz bir ortamda hijyen koşullarını sağlayabilmemiz için evrensel standartlarda sterilizasyon ve dezenfeksiyon işlemlerini her hastamız için, her tedavi esnasında titizlikle uyguluyoruz.
•    Her hastamızın tedavisinde ve kontrolünde hekimlerimiz tek kullanımlık eldiven giyer.
•    Hekimlerimiz ağız ve  burundan virüs ve bakteri giriş çıkışını önleyecek koruyucu maske takar.
•    Bütün aletler kir, atık, organik ve yabancı maddelerden arındırmak amacıyla enzimatik solüsyonda 20 dakika beklettikten sonra aletleri distile suyla durulanır.
•    Aletler kurulandıktan sonra alet bakımı yapılır. “Aletler steril edilmeden temizlenebilir, ama temizlenmeden asla steril edilemez” ilkesiyle hareket edilir.
•    Bakımı yapılan aletler sterilizasyon paketleme kağıdına  konularak paketlenilir. Buhar sterilizatöründe 135 derecede steril edilir.
•    Her hastanın özgeçmişi alındığından, herhangi  bir bulaşıcı hastalık söz konusuysa (HİV, HEPATİT) aletler el değmeden soğuk sterilizasyon solüsyonuna alınarak 1 saat bekletilip virüs bakteri ve sporlardan arındırılarak durulanır. Kurulandıktan sonra indikatör konularak sterilizasyon paketlerinde 135 derecede steril edilir.
Estetik Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya

Estetik Diş Hekimi Seertaç Kızılkaya

•    Dolgu yapımında kullanılan el aletleri ve mikro  aletler yukarıda belirtildiği şekilde steril edilir.

•    Yapılan tedaviler sonrasında tüm ünit yüzeyi, ünit üzerinde bulunan aygıtlar ve bunun yanı sıra odada bulunan tüm yüzeyler, yüzey dezenfektanıyla dezenfekte edilir.
•    Tıbbi malzemelerin transferi sırasında kontamine  olmasını engellemek ve açılana kadar sterilitesini korumak bizim için önemlidir.
•    Her buhar sterilizatörü çalıştırıldığında yükün içeriği mutlaka kaydedilir. Kim tarafından hazırlandığı, yükleyen ve boşaltanın kim olduğu, hangi derecede (121-135derece) steril edildiği ve indikatör kontrolü yapılıp yazılır.
•    Kaliteli bir sterilizasyon sunmak için, önce planlarız, uygularız, kontrol ederiz ve sonuca göre düzeltiriz.
•    Hastalarımızda kullanılan ameliyat setleri wrapla bohçalanıp, paketleme kağıdıyla kapatılır. (Raf ömrü 1 yıldır)
•    Çapraz enfeksiyonun önlenmesi için tek kullanımlık ürünler tercih edilir. Kağıt bardak, tükürük emici, eldiven, hasta önlüğü, enjektörler gibi tek kullanımlık ürünler  kullanılır.
İmplant gibi cerrahi işlemlerin uygulandığı diş kliniklerinde sterilizasyon son derece önem taşır.