İnley-onley estetik dolgu

Diş dolgusu

Diş Dolgusu :Diş çürümesi sonucunda fonksiyonu ve görselliği kaybolmuş olan dişe görselliğini ve fonksiyonelliğini kazandırmak için yapılan bir takım işlemlerdir. Dolgu işlemi için öncelikli olarak zarar görmüş olan diş bölümleri yani çürümüş olan diş dokusu bölgeden uzaklaştırılarak boşluk oluşan bölge dolgu yöntemi ile kapatılır.
Dolgu yöntemi ile dişlerde oluşan çürükler uzaklaştırılırken aynı zamanda dişin diğer bölümlerine çürüğün ulaşması önlenmiş olur. Dolgu işlemi ile dişin boşluk alanları kapatılır ve bakterilerin girebileceği alanlar ortadan kaldırılmış olur. Dolgu işlemi için kullanılan br takım maddeler vardır. Bunlar; altın, porselen, kompozit reçine (diş renginde dolgu) ve amalgam maddelerdir.
Amalgam Dolgu:  Bu dolgular aşınmalara karşı oldukça dirençlidir. Diğer dolgu maddelerine nazaran daha ucuz olan amalgam dolgular estetik açısından diğer dolgulara göre pek tercih edilmemektedirler. Bu tür amalgam dolgular estetik açısından kayıp oldukları için ön dişlerde pek kullanılmamaktadırlar. Hem hasta hemde doktorlar tarafından porselen veya diğer kompozit restorasyonlara göre çok daha az tercih edilmektedirler.
Kompozit Dolgu: Kompozit dolgular hastalar tarafından en çok tercih edilen dolgulandandır. Bu dolgular doğal diş renginize en yakın dolgulardır. Yapılan dolgu işlemlerinde oldukça doğal sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Bu tür dolgularda çürükler diş bölgesinden uzaklaştırıldıktan sonra kompozit malzemeler karıştırılırak alana yerleştirilir. Bölgede sertleşen malzeme ile dişe şekil verilir. Kompozit dolgular zaman içerisinde aşınabilmektedir ve kırılabilmektedirler. Büyük dolgularda tercih edilmemektedirler.
Zaman içerisinde aşındığını dile getirdiğimiz bu dolgu işlemleri yine zaman içerisinde renk değiştirmekte, sararmakta ve ileriki dönemlerde yenilenmeye gereksinim duyulmaktadırlar.
İnley DolguMaliyete oldukça pahalı olan bu dolgu işlemleri dişinizin şeklinde renginde üretilebimektedir. Labaratuar ortamında hazırlanan inley dolgular kişiye özel olarak uygulanmaktadırlar. Oldukça kaliteli malzemeden yapılan bu dolgu işlemlerinin, aşınamaları yada kırılmaları diğer dolgulara göre oldukça zordur. Zaman içerisinde lekelenmelere karşı dirençlidirler.
Dolgu Nasıl Yapılır ?
Dolgu işlemi çürük yada kırık olan diş üzerindeki bakteriler (çürükler) uzaklaştırılarak bölgenin yeniden diş şeklini alması için yukarıda dile getirdiğimiz işlemler uygulanır.
2015 Diş Dolgu Fiyatları
Diş hekimlerinin sitelerinde diş dolgu fiyatlarına yer vermeleri Türk Diş Hekimleri Birliği tarafından yasaklanmıştır. Yine Türk Diş Hekimleri Birliği tarafından uygulanan çizelgeye göre belirlenen dolgu fiyatları illere göre diş hekimleri tarafından fiyatlandırılmaktadırlar. Türk Diş Hekimleri Birliği çizelgesindeki illere göre Diş Dolgu Fiyatları şöyle;

Diş hekimlerinin kendi web sitelerinde fiyat yayınlamaları yasaklanmıştır. Eğer tedavilerle ilgili fiyat almak istiyorsanız telefon numaralarını arayarak fiyatları öğrenebilirsiniz.
Asgari olarak ele alınan dolgu fiyatları bölgelere, yapılan işlemlere, tedavinin uygulandığı hekime, tedavinin uygulandığı semte göre değişkenlikler gösterebilmektedir. Yukarıda verilen fiyatlar Türk Diş Hekimleri Birliği fiyat  tarifelerinde yer alan bilgilerdir. Yanlızca hastayı ve kullanıcıyı bilgilendirmek üzerine verilmektedir. dolgusu olarak metal dolgu olarak bilinen amalgam diş dolgusu kullanmıyoruz.
Diş renginde kompozit dolgular ile yaptığımız tedaviler uzun ömürlü ve estetik sonuçlar verdiği için kliniğimizde sadece kompozit ışınlı diş dolgusu tercih etmekteyiz.
Kliniğimizde uyguladığımız diğer diş tedavileri

Endodontik ( Kanal Tedavisi) Uygulamalar

• Kanal tedavisi
  • Apseli kangrenli dişlerin kanal tedavileri