Diş eti hastalığı - Dr. Sertaç KIZILKAYA
  • İngilizce

Opening Hours : Mesai: Pazartesi - Cumartesi 09:00-19:00
  Contact : +90549 347 43 47

Diş Taşı temizliği ve dişteti hastalığı tedavisi

Diş eti hastalığı

Diş Eti Hastalığı

■ Dişeti hastalığınız varsa, dişlerinizi fırçalamak ve ip kullanmak, çiğnemek ya da dişlerinize basınç uygulayan herhangi bir eylemde bulunmak vücudunuza zararlı bakterileri gönderme riskine yol açar.

■ Dişeti hastalığı kalp ve solunum yolu hastaları için bir risk faktörüdür.
■ Bir eklem nakli ameliyatı olacaksanız, ameliyat sonrası enfeksiyonu yaşamamak için dişinizle ilgili gerekli işlemleri ameliyattan önce tamamlatmalısınız.
■ Dişeti hastalığından kaynaklanan enfeksiyonlar vücuttaki kan şekerini yükseltir, bu da şeker hastaları için ciddi komplikas-yonlara neden olabilir.
■ Dişeti hastalığına yakalanmış olan hamile kadınlar erken doğum ya da düşük kilolu bebek doğurma riski taşır.
■Ağız kanserine yakalanma yaşı ortalama 60’tır.
■ Çoğunlukla dilde başlayan ağız kanserine teşhis koymakta ilk savunma hattı diş hekimidir.
■ Dumansız tütün ağız kanseri riskini dört kat artırabilir.
■ Ağız yaraları genellikle genç yaşlarda görülür.
■ Ağzınızda sık sık yara çıkıyorsa, diş macununuzu değiştirerek 30 günlük bir deneme yapın.
■ Uzun süreli bir antibiyotik kürü yapacaksanız, ağız içinde çıkan bir mantar türü olan pamukçuk belirtileri olup olmadığını dikkatle izleyin. Ağzın içinde beyaz kremsi yamalar bir problem işareti olabilir.
www.drsertac.com