Dişeti Hastalığı "Periodontitis"

Diş eti hastalığı

Dişleri ve çene kemiğini saran diş etlerimiz ağız içerisinde kan damarlarından zengin ince bir tabakadır. Yaşamımız boyunca farklı kimyasal maddeler ve değişik ısı seviyelerinde gıdalar tüketirken bütün bu zorluklar ile mücadele eder ve dişlerin kemik ile olan bağlantısının ömür boyu kalıcı olması için görevlidirler. Ancak dişler ve diş eti birleşme alanında yemek artıklarının birikmesi ve zaman içerisinde bakterilerin üremesi, sonrasında da diş taşı oluşumu gibi istenmeyen durumlar nedeni ile kolaylıkla iltahaplanabilmektedirler. Diş eti hem çok dayanıklı hem de biyolojik dengesi bozulabilen bir yapıdadır. Diş taşları ve bakteri palğnın birikmesi diş etinde enfeksiyona neden olur ve zaman içerisinde diş taşları temizlenmez ise diş eti hastalığı ilerler. Sağlıklı diş eti asla kanamaz. Diş eti rengi pembe gül kurusu renginde olmalıdır. Yüzeyi portakal kabuğu görünümünde pütürl bir dokuya sahiptir.

Diş eti çekilmesi tedavisi

Diş eti hastalığı, insan sağlığında ne gibi olumsuz değişikliklere neden olur?

Dişeti hastalığı olarak bilinen periodontitis vücudumuzda bir çok sağlık sorununun ve sistemik hastalığın kaynağı olabilir. Bazı hastalıkların da habercisi veya komplikasyonu olarak karşımıza çıkabilir.

Özellikle şeker, endokrin (iç salgı bezi) sistem bozuklukları, anemi, lösemi gibi bazı kan hastalıklarında diş etlerinde çeşitli bozukluklar görülür. Genellikle diş etinde kanamalar ortaya çıkar ve dişeti  iltihaplanmaları oluşur. Bu durum  diyabetin metabolik kontrolünün sağlanmasına engel olur. Diyabeti kötü yönde etkiler, erken doğuma ve düşük kilolu bebek doğumuna neden olabilir, bakteriyel kalp kapak hastalıkları açısından enfeksiyon odağı oluşturabilir.

Vucudumuz için bu denli önem taşıyan ve tedavisi çok basit olan diş eti hastalığınızı tedavi edebilmemiz için randevu alınız. Dişeti kanaması kaderiniz değil.

Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya