Diş implantı,eksik diş

DENTAL İMPLANT

Diş implantı,eksik dişlerin fonksiyon ve estetiğini tekrar sağlamak amacıyla eksik
        dişlerin olduğu bölgedeki çene kemiğine yerleştirilen yapay diş kökleridir. Sıklıkla
        titanyumdan yapılır. Biyo uyumluluğu (doku uyumu) mükemmel olan bir metaldir. Bu
        nedenle”doku reddinden”söz edilemez. İmplant diş her yaşta uygulanabilir.
        Erişkinler için üst yaş sınırı yoktur. Genel sağlık durumu iyi olan herkese
        uygulanabilir.

Gençlerde ise kemik gelişiminin tamamlanmış olması gerekir. Operasyon
       lokal(bölgesel)anestezi altında hiçbir ağrı ve acı duyulmadan yapılmaktadır. Tek diş
       eksikliğinde
 ve çok sayıdaki diş eksikliğinde uygulanır. İmplant uygulanacak
       bölgedeki kemik genişliği ve yüksekliği önemlidir çünkü implantlar belli bir genişlik
       ve yüksekliğe sahiptir. Kemik eksikliği varsa uygulanacak bölgeye kemik ekleme ve
       yumuşak doku greftleme teknikleri kullanmak gerekebilir. Kemikte uygun aletlerle ve
       teknikle implantın yerleştirileceği yuva açılır. İmplant özel aletlerle yuvaya
       yerleştirilir; implantın üzeri dikişle kapatılır. Ameliyat sonrası diş çekiminden sonraki
       ağrıya benzer bir ağrı olabilir. Ağrı, ödem (şişlik),enflamasyon gibi komplikasyonları
       önlemek için antibiyotik ve ağrı kesici tedavisi uygulanır.

İmplant yerleştirildikten sonra kemikle bütünleşmesi için belli bir zaman geçmesi
       gerekmektedir. Bu süre 3 -6 ay arasında değişir. Bu süre içerisinde gerekirse
       hastaya geçici dişler yapılabilir. Kemikle kaynaması tamamlandıktan sonra implant
       üzerine diş eksikliği sayısına göre Sabit Diş Protezi veya Hareketli Diş Protezi
       uygulanır. İmplant üzerine sıkıca yapıştırılarak ya da vidalanarak yapılan sabit diş
       protezleri hastaya gerçek diş konforu sağlar. Total diş eksikliği mevcutsa temizlik
       amacı ile hastanın istediği zaman takıp çıkarabileceği hareketli diş protezi yapılır.