Zirkonyum Diş Kaplamalar

Diş Tedavisinde Ağrı

Diş tedavim sırasında ağrı hisseder miyim?

Birçok insan diş hekiminden ağrı duyacağı kaygısı ile korkar.  Artık diş tedavilerinde ağrılı bir işlem kalmamıştır. İşlem yapılacak alan basit bir lokal anestezi ile iki üç saat sürecek şekilde uyuşturulur. Dolgu, kanal tedavisi, diş kesimi diş çekimi ve implant uygulamaları için uyuşturulan bölgede hastalar uygulanan tedaviler sırasında hiç bir ağrı acı hissetmez. Lokal anestezi adı verilen bu uyuşturma işlemi ağzınıza önce yüzeysel olarak hissizlik sağlayan sprey in sıkılması ve sonrasında da neredeyse şeker hastalarının her gün uyguladığı insülin iğnesi gibi ince enjektörler ile uygulanır.
Hastalar genellikle yanlış bilgilendirilmeleri nedeniyle diş hekiminin yapacağı anestezinin zararlı olduğunu düşünürler. Diş hekimi ‘nin yaptığı anestezi maddesi morfin değildir. İşlem yapılacak köküne yakın bölgede yumuşak doku içerisine sadece iğnenin ucu batırılarak anestezi solüsyonu doku içerisine enjekte edilir. Çoğu zaman lidokain, jetokain ve ultracain gibi anestezi maddeleri diş hekimliği işlemlerinin yapılması için yeterlidir.
Alt çenede arka büyük azı dişler için blok anestezi gerekir. Önce ağzın arka bölümünde bir enjeksiyon yapılır ve alt çenede dudağın ortaya kadar uyuşması beklenir. Dudağınız ortaya kadar uyuşmadı ise bu anestezi tekrarlanabilir.  İkinci veya üçüncü defa ile yapılması hasta için hiç bir sakınca oluşturmayacaktır.  Sistemik bir rahatsızlığı olmayan insanlar için 5-6 ampüle kadar lokal anestezi rahatlıkla uygulanabilir. Dudağın orta bölümü buluştuktan sonra bunu tamamlayan ikinci bir anesteziye ihtiyaç vardır. Bu sayede yapılan işlem ne olursa olsun hiçbir rahatsızlık duymazsınız.
Diş hekiminin yapacağı ilk iğneden sonra kendinizi rahat hissedecek ve sonraki işlemler için iğneden korkmadan rahatlıkla diş tedavilerinizi yaptırabileceksiniz. Eğer bu iğneyi yaptıracak kadar sabır gösteremiyorsanız psikolojik olarak tedavilere toleransınızı attıracak sakinleştirici bir ilaç kullanabilir veya sedasyon ile diş tedavilerinde devam edebilirsiniz.