All Posts Tagged: ağız kokularının nedenleri

Ağız Kokusu Tedavisi

Ağız Kokusu
Diş eti çekilmesi tedavisi

Ağız kokusunun nedeni ölü bakterilerin atık maddesi olan ve volatile sülfür adı verilen bir gazdır. Nefeste oluşan kötü koku büyük oranda ağız içi kaynaklıdır. Ağız içi bir enfeksiyon, ilerlemiş bir dişeti hastalığı yada sadece ağız içinde birkaç saatten fazla kalmış gıda artıklarına yerleşen bakteriler kokuya sebep olurlar.

Kokuya sebep olan diğer sistemik problemler ise: Tonsilit, akciğer iltihabı, sinüzit, şeker hastalığı (aseton kokusu), mide bağırsak hastalıkları, böbrek yetmezliği (balıksı koku), karaciğer ve metabolizma bozukluklarıdır. Ağız kokusunun öncelikle sebebi teşhis edilmeli ve buna göre tedavisi yapılmalıdır. Ağız içi kaynaklı kokularda yapılması gerekenler ise;
  • Tüm çürükler tedavi edilir.
  • Diş eti hastalığı tedavi edilir. Cepler ve diş taşları elimine edilir
  • Gömük ve yarı gömük 20 yaş dişleri çekilir
  • Her öğünden sonra dişlerinizi 3 dk fırçalayınız ve günde bir kez diş ipi kullanınız.
  • Diş fırçanızı kuru ve temiz bir yerde muhafaza ediniz ve kullandıktan sonra iyice yıkayınız.
  • Dil çok girintili ve pütürlü yapısı sebebiyle bakterilerin rahatça yerleşip zor temizlenebileceği bir dokudur. Dişlerinizle birlikte dilin yüzeyinin ve özellikle arka kısmının fırçalanması kokuyu önlemek açısından önemlidir. Eğer fırça ile bu yüzeyi fırçalamaktan rahatsız oluyorsanız temiz bir plastik kaşık kullanarak dili kökünden ucuna kadar sıyırarak temizleyiniz. Ayrıca dilinizi rahat ve düzgün bir şekilde temizleyebilmek için piyasada bulunan dil fırçaları ve dil kazıyıcıları size çok yardımcı olacaklardır.
  • Nane şekeri,ağız spreyleri yada gargaralar ağız kokusunu önlemez sadece kısa bir süre (5-7 dk) baskılar. Ağız kokusunu önlemek için %50 su ve %50 hidrojen peroksit’den hazırlayacağınız bir gargara olumlu etki yaratabilir. Gıda kaynaklı (sarımsak ,soğan,alkol vb) kokularda ise ertesi sabah aç karnına içilen bir bardak soğuk süt kokuyu belirgin miktarda azaltır.

Halitosis Nedir ?

Ağız kokusu tedavisi

Halitosis, basitçe, her insanın zaman zaman yaşadığı bir problem olan ağız kokusu demektir. Nüfusun önemli bir kısmının bir döneminde kronik halitosis geçirdiği tahmin edilmektedir.
Ağız kokusuna birçok şey neden olabilir:
Yetersiz ağız hijyeni (dişleri düzgün fırçalamamak ve diş ipi kullanmamak)
Dişeti Hastalığı

Soğan veya sarımsak gibi belirli yiyecekleri yemek
Tütün ve alkol ürünleri
Ağız kuruluğu  (bazı ilaçların, medikal bozuklukların ve uyku esnasında tükrük akışında azalmanın yol açtığı ağız kuruluğu)
Diyabet, karaciğer ve böbrek rahatsızlıkları gibi sistemik hastalıklar.
Sakız çiğneyerek veya ağız parfümü sıkarak ağız kokusundan kurtulma ihtimali yoktur. En kısa sürede beni arayıp ağız kousu ile ilgili muayene olabilir tedavi maliyetleri ile ilgili bilgi sahibi olabilirsiniz.