• Türkçe

Contact : +90549 347 43 47

All Posts Tagged: ağız kokusu

Ağız kokusu tedavisi

Halitozis Nedir? Tedavisi Nasıl Olur? (Ağız Kokusu Tedavisi)

Halitosis Nedir? (Ağız kokusu)

Ağızdan veya ağız kaynaklı olmayan sebeplerle ortaya çıkan nefesteki istenmeyen kötü kokuyu tanımlayan bir terimdir halitosis. Uzun yıllardan beri bilinen ve sıklıkla rastlanılan bir durum olmasına rağmen özellikle son zamanlarda üzerinde daha fazla durulan bir rahatsızlıktır. Ağız kokusu tükürük, dişeti oluğu sıvısı, dişler arasındaki bakteri plağı, burun akıntısı, sinüzit, kandaki şeker miktarının düzensizliği, mide rahatsızlıkları ve akciğer rahatsızlıkları gibi birçok farklı sebeple ortaya çıkabilir.

Başlıca koku sebebi sülfür bileşenleridir. Dil üzerindeki bakteriler ve periodontal ceplerde bulunan bakteriler peptitlerin ve proteinlerin hidrolizinden ve VSC üretiminden sorumludur.

Ağız Kokusunun Sınıflandırılması

Ağız kokusunun sınıflandırılması farklı şekillerde yapılabilir.Gerçek ağız kokusu veya yalancı ağız kokusu ve ağız kokusu fobisi gibi sınıflandırmalar yapılabilmektedir. gerçek ağız kokusu kimyasal yollardan kolaylıkla teşhis edilebilen bir problemdir alancı ağız kokusu ise ağız kokusunun olmadığı fakat hastanın kötü ağız kokusuna sahip olduğuna inandığı durumdur.

Gerçek ağız kokusu fizyolojik ve patolojik olarak ikiye ayrılır.

Fizyolojik Koku: Bu durumda geçici bir ağız kokusu problemi olup ağız kuruluğu, açlık, stres, sarımsak soğan gibi kokulu yiyecekler, sigara nedeniyle oluşur. Sabah nefesin kötü kokması geçici ağız kokusunun en çok rastlanılan biçimidir.

Patolojik Koku: Bilinen ağız bakım yöntemleri ile ortadan kalkmayan ve kişinin günlük yaşantısını etkileyen durum ise patolojik halitosis olarak adlandırılır. Ağız kaynaklı olmayan koku sebepleri ise şunlardır

1. Üst ve alt solunum yolu hastalıkları
  2. Gastrointestinal sindirim sistemi hastalıkları
  3. Karaciğer rahatsızlıkları
  4. Sistemik metabolik bozukluklar
  5. Hormonal sebepler
  6. İlaç kullanımı

Üst ve alt solunum yolu hastalıkları akut farenjit,kronik sinüzit, kronik tonsillit, postnazal obstrüksyon, üst solunum yolunda yabancı cisim, nazofarengeal abse, nekrotize pnomoni, akciğer karsinomu, ve tüberküloz.

Gastroiintestinal olarak Zenker divertikülü, Helicobacter pylori enfeksiyonu, gastrit, gastroözofagal reflü,,malabsorbsiyonsendromları, gastrik karsinomlar, inflamatuvar bağırsak hastalığı olabilir.

Karaciğer ile ilgili siroz ve böbrek hastalıkları, glomerülonefrit, Tip 1 diabet, menstural siklus nedeni ile koku oluşabilir.

Metranidazol, ökaliptus içeren ilaçlar diş ve dişeti rahatsızlıkları, implant enfeksiyonları, yirmi yaş dişleri, mukoza ülserleri, diş çürüğü, eski kaplamalar,çekim boşlukları koku nedeni olabilir.

Ağız Kokusunu Giderme

Ağız kokusu tedavisi başlamadan önce kokunun kaynağı bulunmalıdır. Koku kaynağı dişlerden, boğazdan, mide, akciğerden veya hormonlardan kaynaklı olabilir demiştik. Bu nedenle tedavi için sırasıyla diş hekimi, kulak burun boğaz uzmanı, gastroenteroloji uzmanı, dahiliye, akciğer hastalıkları uzmanının sırasıyla kontrolleri gerekecektir.

Sistemik hastalıklarda oluşan ağız kokularında tedavi hastalığı ortadan kaldırmaya yönelik olmalıdır.

Ağız kaynaklı halitozis tedavisi Diş Hekimi tarafından kolaylıkla yapılabilir. Varsa diş çürüklerinin temizlenip dolgu veya kanal tedavisi yapılması, diş eti hastalıklarının tedavi edilmesi, hatalı yapılmış diş kaplama veya protezlerinin yenilenmesi gerekebilir, 20 yaş dişlerinden kaynaklı ağız kokularında yirmilik diş çekimi önerilir ve gerçekleştirilir.

Ağız kokusu tedavisinde maskeleyici ürünler nane şekeri, diş macunları, ağız gargaraları, ağız sprey, pastil, geçici bir süre kokuyu ortadan kaldırabilir. Mikroorganizma ve bunların ürünleri mekanik olarak azaltıldığında, açlığın giderilmesinde, tükürük miktarının arttırılmasında, sakız çiğneme, diş, diş, kür, dil ve diş hekiminin yapacağı ağız diş temizliği ile sağlanabilir.

Dilin özellikle arka bölgesindeki bakterilerin ağız kokusuna birinci etki yaptığı bilinmektedir. Bu nedenle diş fırçası ya da dil temizleyici ile hafif basınç uygulayarak arkadan öne doğru dil yüzeyinin temizlenmesi büyük önem taşır. Diş macunları ve ağız gargaraları ağızdaki mikroorganizmaları sayısal olarak azaltır. Bu tür ürünler klorheksidin, triklosan, esansiyel yağlar ve cetylpyridinium dur.

Çinko içeren ağız gargaraları da ağız kokusunun giderilmesinde önemli rol oynar. Aktif içerikler metal iyonları ve oksitleyici ajanlar kimyasal olarak koku bileşiklerini nötralize ederek ağız kokusunu azaltma. Özellikle çinko, sodyum, kalay magnezyum gibi metalleri içeren macun, gargara ve diğer ürünlerin sülfür ile etkileştiği düşünülmektedir. Ayrıca, sodyum bikarbonatlı ve hidrojen peroksitli diş macunlarının ve gargaralarının VSC düzeyini azalttığı bilinmektedir.

• Ağız kokusu giderici sprey
  • Ağız kokusu giderici gargara
  • Ağız kokusu giderici macunlar

Dil temizleyici piyasada “Dilsil” olarak satılan çok başarılı bir ürün.

Ağız kokusu giderici dil temizleyici piyasada dilsil olarak satılan çok başarılı bir ürün bulunmaktadır. bu ürünü alıp düzenli kullanmanızı tavsiye ederim.

Ağız Kokusu Tedavisi

Ağız Kokusu
Diş eti çekilmesi tedavisi

Ağız kokusunun nedeni ölü bakterilerin atık maddesi olan ve volatile sülfür adı verilen bir gazdır. Nefeste oluşan kötü koku büyük oranda ağız içi kaynaklıdır. Ağız içi bir enfeksiyon, ilerlemiş bir dişeti hastalığı yada sadece ağız içinde birkaç saatten fazla kalmış gıda artıklarına yerleşen bakteriler kokuya sebep olurlar.

Kokuya sebep olan diğer sistemik problemler ise: Tonsilit, akciğer iltihabı, sinüzit, şeker hastalığı (aseton kokusu), mide bağırsak hastalıkları, böbrek yetmezliği (balıksı koku), karaciğer ve metabolizma bozukluklarıdır. Ağız kokusunun öncelikle sebebi teşhis edilmeli ve buna göre tedavisi yapılmalıdır. Ağız içi kaynaklı kokularda yapılması gerekenler ise;
  • Tüm çürükler tedavi edilir.
  • Diş eti hastalığı tedavi edilir. Cepler ve diş taşları elimine edilir
  • Gömük ve yarı gömük 20 yaş dişleri çekilir
  • Her öğünden sonra dişlerinizi 3 dk fırçalayınız ve günde bir kez diş ipi kullanınız.
  • Diş fırçanızı kuru ve temiz bir yerde muhafaza ediniz ve kullandıktan sonra iyice yıkayınız.
  • Dil çok girintili ve pütürlü yapısı sebebiyle bakterilerin rahatça yerleşip zor temizlenebileceği bir dokudur. Dişlerinizle birlikte dilin yüzeyinin ve özellikle arka kısmının fırçalanması kokuyu önlemek açısından önemlidir. Eğer fırça ile bu yüzeyi fırçalamaktan rahatsız oluyorsanız temiz bir plastik kaşık kullanarak dili kökünden ucuna kadar sıyırarak temizleyiniz. Ayrıca dilinizi rahat ve düzgün bir şekilde temizleyebilmek için piyasada bulunan dil fırçaları ve dil kazıyıcıları size çok yardımcı olacaklardır.
  • Nane şekeri,ağız spreyleri yada gargaralar ağız kokusunu önlemez sadece kısa bir süre (5-7 dk) baskılar. Ağız kokusunu önlemek için %50 su ve %50 hidrojen peroksit’den hazırlayacağınız bir gargara olumlu etki yaratabilir. Gıda kaynaklı (sarımsak ,soğan,alkol vb) kokularda ise ertesi sabah aç karnına içilen bir bardak soğuk süt kokuyu belirgin miktarda azaltır.

Halitosis Nedir ?

Ağız kokusu tedavisi

Halitosis, basitçe, her insanın zaman zaman yaşadığı bir problem olan ağız kokusu demektir. Nüfusun önemli bir kısmının bir döneminde kronik halitosis geçirdiği tahmin edilmektedir.
Ağız kokusuna birçok şey neden olabilir:
Yetersiz ağız hijyeni (dişleri düzgün fırçalamamak ve diş ipi kullanmamak)
Dişeti Hastalığı

Soğan veya sarımsak gibi belirli yiyecekleri yemek
Tütün ve alkol ürünleri
Ağız kuruluğu  (bazı ilaçların, medikal bozuklukların ve uyku esnasında tükrük akışında azalmanın yol açtığı ağız kuruluğu)
Diyabet, karaciğer ve böbrek rahatsızlıkları gibi sistemik hastalıklar.
Sakız çiğneyerek veya ağız parfümü sıkarak ağız kokusundan kurtulma ihtimali yoktur. En kısa sürede beni arayıp ağız kousu ile ilgili muayene olabilir tedavi maliyetleri ile ilgili bilgi sahibi olabilirsiniz.