All Posts Tagged: ağrıyan diş kanal tedavisi olur mu

Ağrıyan dişe ne yapılır? Kanal tedavisi mi çekim mi?

Ağrıyan dişe ne yapılmalı

Hastalar gece ağrıyan dişleri için hızlı çözüm arayışına girerler. Çevredekiler bu bir anda ağrının ortaya çıktığını zanneder. Fakat öyle değildir. Ağrı daha önce sinyallerini vermiştir. Soğuk sıcakta hassasiyet oluşmuştur. Hafif hafif ağrılar  ve o bölgede diş eti rahatsızlıkları olmuştur. Dişlerin arasına yiyecek artıkları girmiştir. Daha fazla diş ağrısı hissedildiğinde ise belkide ağrı kesici ile geçiştirilmiştir. Bu aşamalardan sonra dişte madde kaybı olmuş çürük derinleşmiştir. Dolgu yapılması gereken diş kanal tedavisine gitmiştir. Mikroplara maruz kalan diş apse oluşumuna kadar ilerlemiştir. Gece ağrıları başlamış olur.

Diş ağrısı hakkında.

Diş çürüğü

Diş ağrısı çenenizin ve yüzünüzün etrafındaki ağrıdır. Buna genellikle dişinizdeki bir sorun neden olur. Diş ağrısına diş kökünde tahriş olmuş bir sinir, enfeksiyon, çürüme veya diş kaybı neden olabilir. Her dişin orta kısmında diş özü bulunur. Diş özü içinde çok sayıda hassas sinir ve kan damarı bulunan yumuşak, süngersi bir dokudur. Diş özü sert doku katmanlarıyla çevrilmiştir ve en dış tabaka mine tabakasıdır. Dişin içinde bulunan dişözü iltihaplandığında diş ağrısı meydana gelir. Buna genelde pulpitis denir ve sıklıkla diş çürümesinden kaynaklanır. Dişte oyuklar (çürükler) meydana gelerek alttaki siniri açıkta bırakır. Sinire dokunan yiyecek ve içecek (özellikle sıcak ya da soğuk olduğunda) ağrıya neden olur. Bu tedavi edilmezse, diş özünüz ölür ve enfekte olur. Bunun sonucunda apse oluşur ve şiddetli, zonklayan bir ağrıya neden olur.
Diş Ağrısı olduğunda ne yapmamız gerekir?
Midemize zarar vermeyecek bir ağrı kesici almalıyız. 25 dk sonra ağrı kesici etkisi gösterdiğinde ağrımız hafifleyecektir. Bir sonraki gün ağrı geçti diyerek günlük yaşantıya dönerseniz sizi daha büyük sorunlar bekler. Daha sonra aynı şiddetle ağrılar olduğunda ağrı kesici bu defa fayda etmez. Ağrı kesici olarak daha önce kullandığınız ağrı kesicileri kullanabilirsiniz. Etki süresi en fazla yarım saati bulabilir.
Bazı ilkel yöntemlerle hastalar ağrı kesme yoluna da gidebilir. Örneğin: kolonya,tütün basmak gibi yada dişe rakı sürmek gibi. Bunlar çok yanlış yöntemlerdir. Ağrıyı kesmediği gibi diş etine de zarar verir. Bazı hastalar da korkudan ağrıya direnir. Apse çok fazlalaşmıştır artık diş eti şişmiştir. Bu durumda antibiyotik kullanımının yanı sıra en kısa süredekanal tedavisine başlanmalıdır. Kanal yapılmayacak durum var ise çekim yapılmalıdır. Çekim yapılmaya karar verilmişse antibiyotik eşliğinde drene edilmelidir. Drene edilmemesine rağmen ağrı geçmeyebilir. Kesin çekim kararı verilmişse apsenin azaltılması şişin geçmesi gerekir. Drenaj bu sürecin ağrıyı azaltır ve çekim gününe kadar sizi rahatlatır. Diş tedavileri artık tamamen ağrısız yapılmaktadır. Dişiniz tedavi ettirmeye karar verdiyseniz 0 212 909 37 48 den randevu alabilirsiniz.

Belirtiler

Diş ağrısı genellikle aniden başlar ve ağrı hafif rahatsızlıktan çok şiddetliye kadar çeşitlilik gösterebilir. Başınızda, çenenizde ve kulağınızda sürekli ya da gelip giden, zonklayan bir ağrı hissedebilirsiniz.Ağrı özellikle sıcak veya soğuk bir şeyler yediğinizde veya içtiğinizde daha da şiddetlenir. Ağrıyan dişinizin olduğu tarafta çeneniz de ağrıyabilir ve dokunmaya karşı hassaslaşabilir. Ağrı yattığınızda daha şiddetli olabilir çünkü dişinizin üstüne daha fazla yük biner.Diş ağrısının tipik belirtileri arasında çiğneme sırasında ağrı, sıcak veya soğuk yiyeceklere karşı hassasiyet, diş veya diş etlerinizin etrafında kanama, dişin etrafında şişme ve çenenin şişmesi sayılabilir.

Nedenleri

Dişinizin ortasındaki diş özü iltihaplandığında diş ağrısı çekersiniz. Bu genelde dişiniz çürüdüğünde veya dişinizde küçük bir çatlak ya da delik olduğunda meydana gelir. Ayrıca aşağıdaki dental tedavileri takiben de dişiniz ağrıyabilir. Örneğin, bir dolgu yapıldıktan sonra dişözü tahriş olabilir. Ayrıca diş eti çekilmesi de dişin hassas kısımlarını açıkta bırakabilir. Bu da özellikle bir şeyler yerken ağrıya neden olur.Başka birtakım rahatsızlıklar da diş ağrısına benzer ancak dişler bu durumdan etkilenmez.

Bilgi için lütfen diş hekiminize başvurunuz. 0 212 909 37 48