All Posts Tagged: diş eti çeklmesi

Dişeti çekilmesi

Diş eti hastalığı tedavisi

Dünyada en sık görülen hastalıkların başında olan diş eti hastalığı tedavisi mümkün bir rahatsızlıkır aslında. Özellikle erken teşhis ve tedavi sayesinde dişlerin ve çevre dokuların sağlığını yitirmesi engellenebilmektedir. Diş eti kanaması diş eti hastalığı için kırmızı bir alarmdır. Diş eti kanamsaı mutlaka dikkate alınmalı ve zaman kaybetmeden diş hekimine gidilmelidir.

Diş eti çekilmesi tedavisi

Başlangıç aşamasında uygulanacak basit bir diş taşı temizliği sayesinde diş eti hastalığının önüne geçilebilmektedir.

Diş eti problemi yaşama olasılığı, yaş ilerledikçe önemli oranda artar. En yüksek periodontal hastalık oranlarına yaşlıların sahip olduğu ve ağız sağlığını koruyabilmek için daha fazla özen göstermek gerektiğini biliyoruz.

Yaş ilerledikce bağışıklık sistemi zayıflar ve bağışıklık sisteminin zayıflaması, diş eti hastalığının ortaya çıkma riskini arttıracaktır. Diş eti çekilmesine ve diş kökü yüzeyinin açığa çıkmasına neden olabilir. Diş kökü, diş plağında asit etkisine karşı daha savunmasızdır. Ayrıca, plağın her zaman ilk olarak açıkta kalan kök yüzeyinin bulunduğu diş eti çizgisinde birikmesi, sorunu yalnızca arttırmaktadır.

Diş eti sorunları ortaya çıkar çıkmaz müdahale etmek ve diş eti problemlerini önlemek için iyi bir ağız sağlığı uygulamak önemlidir.

Diş eti problemi, dişlerimizde sürekli oluşan yapışkan bir bakteri filmi olan plaktan kaynaklanır.

Tedavi edilmezse, dişlerin üzerinde ve aralarında biriken bu plak diş etini rahatsız ederek diş etinin şişmesine neden olur.

Bu şişme, dişin altında bir boşluk veya “cep” oluşmasına yol açabilir. Bakteri plağı miktarı arttıkça, cebin derinliği de artar. Bu da, dişin daha fazlasını açığa çıkaracak şekilde diş etinin çekilmesine neden olur.

Tedavi edilmezse, cebin çok fazla büyümesi sonucu dişler gevşeyebilir ve hatta dişlerin çekilmesi gerekebilir.