All Posts Tagged: diş hekimi korkusu

Tedavi hakkında bilgi sahibi olmanın yararları.

Kişinin kendisine yapılacak diş tedavisi hakkında bilgi sahibi olunması neden önemlidir?

20 yılı aşkın bir süredir yapmakta olduğum diş hekimliği mesleği uygulamalarında edindiğim önemli tecrübeleri paylaşmak istiyorum. Hem meslektaşlarım hemde hastaların bilmesinde fayda gördüğüm bu önemli konuya değinmek istedim. Hastaların diş hekimi tarafından dişlerine ve diş etlerine ne yaptıklarını anlamamasından kaynaklanan güvensizlik hissi sonucunda oluşan diş hekimi korkusu genellikle kişiye zamanında ve doğru bilgi verilmesiyle azalıyor. Bilgi korkunun en iyi ilacı olarak biliniyor. Diş hekimi korkusu olan bir kişinin,  hekim koltuğuna oturmadan önce neler düşündüğü çok önemli, bu düşüncelerin diş hekimiyle paylaşılması gerekiyor. Çünkü güvensizlik insanda korku ve endişe, utanıp sıkılma gibi duyguları yaratabiliyor. Ayrıca diş hekimin de yapmayı planladığı tedavinin ne olduğunu ve aşamalarını hastasına anlatması korkuların giderilmesini ve güveni sağlayabiliyor.

Bilgisayar ekranından hastaya dişlerinin gösterilerek üzerinde bilgi verilmesi de olumlu karşılanıyor ve tedaviye destek sağlıyor. Bu nedenle diş hekimi koltuğunda olumlu bir deneyimin yaşanabilmesi için;

Diş hekimini ve ekibini sevmek ve güvenmek,

Diş tedavisinin kontrolünün hastanın elinde olduğunu ifade etmek ve buna inandırmak,

Hiç ağrı duymayacakları ya da iyi bir şekilde uyuşturulacaklarından emin olmalarını sağlamak gerekiyor.

Tedavi sırasında ve sonrasında hastaların neler hissedip yaşayabilecekleri konusunda bilgilendirilmeleri sayesinde kendisini güvende hisseden hastalar hekim ile iletişimin artmasına bağlı daha rahat bir tedavi süreci yaşıyorlar. Yapılacak tedavinin muhtemel olumlu ve olumsuz sonuçları hakkında hastanın bilgilendirilmesi de tedavi sonrasında yaşanabilecekler hakkında hastanın ön bilgi sahibi olmasını sağlar.