All Posts Tagged: diş taşı diş temizletme

Estetik Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya

Kendi dişleriniz ile bir ömür

Kendi dişlerinizi ömür boyu kullanmak ister misiniz?

Estetik diş tedavileri ön dişlerde lamina, zirkonyum ve cam seramikler ila sağlanabilir.

Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya bakımlı dişler ve iyi bir ağız hijyeni ile birlikte düzenli diş hekimi kontrolleri yapıldığı zaman kişinin ömür boy kendi dişlerini kullanmasının mümkün olduğunu söyledi.
Özellikle sürekli dişlerin çıktığı 6 yaşından itibaren senede 2 defa düzenli olarak yapılması gereken diş diş hekimi kontrolleri sayesinde diş eti sorunları ve diş çürüklerinin erken teşhis edilmesi mümkün olmaktadır diyen Kızılkaya ülkemizde her geçen gün bu bilincin yerleştiğini gözlemlemekten memnun oluyoruz dedi.
Sağlıklı diş ve diş etlerine sahip olmak için, iyi bir ağız bakımı şart diyen Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya; dişlerin çevresinden, diş ve diş eti arasından bakteri plağının uzaklaştırılması için günlük diş fırçalama ve diş ipi kullanımı gerekir. Çünkü bu plak diş eti hastalıklarına ve çürüklere neden olan bakterileri içerir. Uzaklaştırılmadığında bu sorunlar kaçınılmaz olacaktır dedi.

DİŞ TAŞLARINIZI TEMİZLETİN

Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya; “Düzenli diş hekimi kontrolleri ve ağız içi muayenesi; erken diş çürüğü belirtileri, dişeti hastalıkları ve başka bir problem olup olmadığının tespit edilmesi bakımından son derece önemlidir. Bu kontrol sırasında gerekli ise yapılacak olan diş temizliği ayrıca dişeti hastalıklarına sebep olan tartarın uzaklaştırılmasını sağlar. Tartar, diş fırçalayarak ve diş ipi kullanımı ile temizlenemeyecek kadar serttir. Ancak diş hekimi tarafından temizlenebilir” dedi ve düzenli diş hekimi kontrollerinin önemine değindi.

Düzenli yapılan koruyucu diş bakımı, tedavi için ayrılması gereken süreyi ve harcamaları da önemli ölçüde azaltır diyen Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya, “Diş bakımına ve kontrollere erken yaşta başlanırsa, diş problemleri önemli derecede azalır. Hatta dişler hiç çürümeyebilir. Ayrıca dolgu yapılması gereken küçük çürükler; kanal tedavisine ihtiyaç kalmadan tedavi edilir. Diş çekimine gerek kalmayacağı için implant veya köprü gibi protezlerin yaptırılmasına gerek kalmaz.

Çoğu diş tedavisinin (dolgu, kuron, total protezler) ömürlük olmadığı bilinmelidir. Birkaç yılda bir tekrarlanması gerekebilir. Düzenli kontroller ve diş bakımı diş tedavisi harcamalarını azaltmakla kalmaz, aynı zamanda şeker ve kalp hastalıkların önlenmesine de katkıda bulunur” dedi.