All Posts Tagged: dişeti kanamsaı

Diş eti çekilmesi tedavisi

Dişeti Hastalığı

Diş eti hastalığı Dünyada en sık görülen hastalıktır!

Bütün dişleri ilgilendirdiği için ağızda en çok dikkat edilmesi gereken hastalıktır. Kanama ve ağız kokusu ile kendini belli eder. Tedavisi

Zirkonyum Diş Kaplama Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya

Estetik Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya

mümkündür. Kesin sonuç alınır. Diiş eti tedavisine geç kaldığınızda kaybetmiş olduğunuz diş eti hacmini kazanmanız pek mümkün değildir. Ancak doku nakli gibi ileri cerrahi uygulamalar ile kaybedilmiş diş eti dokusu telafi edilmeye çalışılabilir.
Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya kliniğinde diş ve diş etlerinizin muayenesi yapıldıktan sonra size tedavi planı hazırlanır ve bilgilendilirsiniz.
Diş Eti İltihabı Piyore olarak da adlandırılır. Dental plak denilen mikrop tabakasının dişler üzerinde birikmesine izin verilirse, bu tabaka içinde yaşayan bakteriler tarafından üretilen zararlı maddeler diş etlerinde iltihaba yol açar.

Diş eti hastalığının bu erken dönemine ‘gingivitis’ denir. Periodontitis ya da halk arasında bilinen adı ile ‘piyore‘ dişleri saran kemik ve diş eti dokularının iltihabıdır.
Dişler ağız içinde görebildiğimiz kron kısmı ve çene içine gömülmüş ‘kök’ten oluşmuştur. Kökler kemik için de ince lifler yardımı ile tutunmaktadır. Bunun yanında çene kemiğinin iç yüzünü saran pembe diş eti’ne dişin boyun kısmına yapışır. Diş eti iltihabı sadece gözle görülen dişetini değil, kemik dokuyu da etkileyeceğinden kontrol altına alınmayan bir dişeti rahatsızlığı sonuçta çürüksüz dişlerin sallanmasına ve çekilmesine neden olacaktır.

Diş eti Hastalığı için risk faktörleri

♦ Sigara içmek—Sayısız araştırma göstermiştir ki, sigara içenlerde dişeti hastalığı daha yüksek orandadır. Sigara içenler ve tütün çiğneyenlerin ağzında daha yüksek düzeyde tartar ve daha fazla doku tahrişi olur, bu nedenle de dişetleri hastalığa yakalanmaya daha çok yatkınlık gösterir. Tütün kullananlarda yalnızca kemik kaybı daha çok görülmekle kalmaz, iyileşmeleri de sigara içmeyenlere göre çok daha uzun sürer.
Diş eti çekilmesi tedavisi

♦ Stres—Zor bir dönem mi geçiriyorsunuz? Stresle diş sağlığı arasında bir bağlantının var olduğunu biliyoruz. Bağışıklık sistemimiz stres altında kaldığında dişeti enfeksiyonlarına yol açan bakterilerle mücadelesi zorlaşır.
♦ Diş sağlığını ihmal etmek—Koruma her türlü hastalıkla mücâdelede esas unsurdur. Diş sağlığı için de durum aynıdır. Diş hekiminden kaçmak yaşam tarzıyla ilgili bir seçimdir ve sizi ağzınız, dişleriniz ve dişetinizle bağlı hastalıklar bakımından riske sokar.

♦ Hormonlar—Hamile ve doğum kontrol hapı kullanan kadınlardaki hormonal değişiklikler dişetini etkileyerek onları enfeksiyona daha yatkın hale getirir. Hamilelik sırasında dişeti kanamasındanşikâyetçi olan kadınların sayısı bir hayli yüksektir.

♦ İlaç tedavisi—Bazı ilaçlar dişetine etki edebilir ya da ağızda tükürük hareketini azaltarak kuruma yapabilir. Kuru ağız plak oluşumunu artırır ve diş fırçalama ve ip kullanma güçlüğü yaratır, bu da dişeti hastalıklarına kapı açar.