All Posts Tagged: dişi implantı

İMPLANT

İMPLANT DİŞ

www.drsertac.com Sertaç Kızılkaya

Bu sayfada ne işiniz var? Diş mi çektirdiniz yoksa? Size yardımcı olmak isteriz. Genel bilgilere buradan göz atın isterseniz. Ama kliniğime geldiğinizde size daha fazla yardımcı olabiliriz. Randevu için telefon numaram 02126616979 Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya dan muayene randevusu istiyorum eski hastasıyım dediğinizde sizden muayene ücreti de alınmayacak. Güzel değil mi? Ama ben kayıtlarımdan eski hastalarımı ki binlerce hastam var hepsini takip ediyorum. Sağ olsun onlar da beni takip ediyor. Nasıl mı? Mesela drsertac instagram hesabımdan. Sizi de beklerim.
İmplant ağızda eksik diş yerine titanyum maddesi kullanılarak yapılan silindirik vida şeklindeki yapay diş köküne verilen addır. İmplant uygulandıktan sonra belirli bir süre ağız içerisinde kalır ve kemik ile kaynaşır. Osseointegrasyon (kemik ile kaynaşma) denilen bu aşamanın ardından üzerine  dayanak monte edilir ve bu dayanak üzerine de diş kaplaması yapılır.
İmplant başarısı hasta ve hekim için öncelikli konudur. Günümüzde %90 ların üzerinde başarı sağlanmaktadır. Başarılı implant tedavisi için mutlaka dikkat edilmesi gereken üç şart vardır:
  1. İmplant operasyonu öncesi iyi muayene
  2. İmplant operasyonunun kurallara uygun yapılması
  3. İmplant yapımı sonrası iyi bir bakım.
İmplant faydaları

İmplant Diş

İmplant tedavisinin cerrahi aşaması implantı çene kemiğinin içine yerleştirmek ve protez aşamayı kolaylaştırmak için gerçekleştirilen tüm işlemleri kapsar. İmplant cerrahi yerleşimi,implant destekli protez yapım  basamakların sadece bir adımıdır.

Bununla birlikte sonucun başarısı, altyapının kemiğe başarıyla tutunmasına bağlı olduğundan, tüm sürecin kritik bir aşamasını teşkil eder. Cerrahi işlem gerçekleştirilmeden önce, hastanın kapsamlı bir planlama sürecinden geçirilerek, ağzındaki klinik durumun getirdiği sınırlılıkların yanı sıra kemik tozu  gereksinimi ve uygun cerrahi müdahale şeklinin belirlenmesi son derece önemlidir.
İmplant yapmadan önce:
Bu aşama normalde, hastanın düşüncelerini ve dişlerin hangi sebeple ve ne kadar bir süre içinde kaybedildiğini de kapsayan iyi bir geçmiş anamnezini alarak başlar. Ek olarak, başvuru sırasındaki düşüncelerine dair ayrıntılar ve beklentileri de öğrenilir.
Bu muayenede ağız dışı ve ağız içi değerlendirmeler gerçekleştirilir.
Ağız dışı muayenede yüze ait asimetriler, gülüş çizgisi ve varsa diğer normal dışı durumlar belirlenir.
Ağız içi muayene sistematik bir şekilde yumuşak dokuların, dişlerin, oklüzyonun ve varsa protezlerin değerlendirilmesini içerir. Muayene kayıp diş bölgelerini de kapsamalı, var olan mesafe ve boşlukla diş eti dokuların ilişkisi de göz önüne alınmalıdır.
Bu gerçekleştirildikten sonra panoromik diş röntgeni “dental panoramik görüntüleme (DPR) ve periapikal  görüntüleri de içeren radyografiler alınır.
Bu tedavi öncesi değerlendirme sonunda, hastanın implant tedavisine uygun olup olmadığına dair bilginin edinilmiş olması gerekir. Kalan dişlerin sağlığını da içeren bir ayırıcı tanı yapılır ve başlangıç tedavi planlaması yapılır. Bu plan sırasında herhangi bir hastalık veya anormal bulgu, implant tedavi planlaması öncesi değerlendirilmelidir. Bu aşama süresince şüpheli ve kötü durumdaki dişler belirlenir ve planlama üzerindeki etkilerine göre koruma veya çekim kararı verilir. İmplant tedavisi için sorun yaratma olasılığı olan dişler için çekim kararı verilebilir.

İMPLANT TEDAVİSİ ÖNCESİ UYGULAMA

Kayıp dişlerin telafisini içeren her planlama diş seviyesinden başlamalıdır. Bu demektir ki; yerine konacak dişlerin son ve istenen pozisyonu, implantın cerrahi yerleşiminin planlaması yapılmadan önce belirlenmelidir.
Bu konum genellikle tedavi öncesi mum modelaj ile belirlenir . Ayrıca  panoramik diş röntgeni ile değerlendirme yapılır. İmplant cerrahi yerleşimi, protez açısından yönlendirilmiş bir tedavi planı ile belirlenmelidir. Böylece, implant yerleşimi için düşünülen bölgedeki kemiğin miktarı ve implant yerleşimi öncesi veya cerrahi sırasında greft konulmasına gerek olup olmadığı da belirlenmiş olur. Protezle yönlendirilen bu tedavi planı, cerrahın implantı restorasyona göre doğru konumlandırmasına ve cerrahi sırasında karşılaşılabilecek sınırlılıkları belirlenmesine olanak tanır.
Protetik yönlendirmeli tedavi planı son derece önemli olmasına rağmen, hastanın olarak cerrahi bir aşama içeren implant tedavisine uygunluğunun değerlendirilmesi de önemlidir.

İmplant ne zaman uygulanabilir?

Tek diş eksikliğinin komşu sağlam dişlere dokunulmadan giderilmesinde implant diş yapılabilinir.
Birden fazla diş eksikliğinin, takılıp çıkartılan protezler yerine, implant yardımı ile sabit köprüler yapılarak giderilmesi mümkündür.
Tam dişsizlik durumunda takılıp çıkartılan protezler (damak) yerine sabit protezler yapılması

İmplant uygulamanın yaşı var mı?

Genel sağlık durumu uygun olan her yaştaki insana uygulanabilir. Yalnızca, gençlerde kemik gelişiminin tamamlanması gerekmektedir. Erişkinler için üst yaş sınırı yoktur.  Yaşlı insanlar daha çok diş kaybettiklerinden ve çene kemiklerinde erimeler olduğu için diş implantı için daha çok gereksinim hissederler.

İmplantlar ömür boyu kalabilir mi?

İlk hastalar, otuz yıldan fazla bir süredir implantlarını başarı ile kullanmaktadırlar. Bu süre, genel sağlık durumu, implantın günlük bakım ve temizliği gibi birkaç değişkene bağlıdır. Yine de başka her türlü tıbbi müdahalede olduğu gibi, prensip olarak, hayat boyu garanti vermek mümkün değildir.

Bütün diş implantları başarılımı?

İmplantların başarısı için genel sağlığın iyi olması, yani yeterli “iyileşme potansiyeli” olması, doğru teşhis konulması ve implantın temizlik ve bakımının doğru yapılması gerekmektedir. Bunun yanında hekim tarafından uygun cerrahi ve uygun protez yapılmış olması gereklidir. Ayrıca, çok fazla sigara içilmesi ve/veya aşırı alkol kullanılması başarıyı olumsuz etkileyecektir. Yukarıdaki faktörlere bağlı olarak implant başarısı %90-100 arasında değişebilir. Başarısızlık olması durumunda implant çok basit bir girişim ile çıkartılabilir ve yeri kendiliğinden iyileşir.

İmplantlar vücut tarafından reddedilir mi?

İmplantlar çoğunlukla titanyum denilen biyolojik uyumlu maddelerden yapılmaktadır. Titanyum canlı bir madde olmadığı için, kalp ve böbrek transplantasyonlarında olduğu gibi bir antijen – antibody reaksiyonu oluşturmaz.. Bu nedenle bir “doku reddinden” söz edilemez.

İmplant yapımında garanti durumu nedir?

Yapılan bilimsel çalışmalarda implant başarısının %90-100 arasında değiştiği gösterilmiştir. Ancak her tür tıbbi müdahalede olduğu gibi implantlar için de garanti vermek mümkün değildir.

İmplant yapımı ne kadar sürer?

Cerrahinin süresi yerleştirilecek implant sayısına ve hastanın koşullarına bağlı olarak yarım saat ile birkaç saat arasında değişebilir. Operasyondan sonra, implant ile kemiğin kaynaşması için (osseointegrasyon) 3-6 ay kadar beklenir. Daha sonra bu implantlar üzerine, birkaç seans süren bir uygulama ile protezler yerleştirilir. Bazı uygun koşulların sağlanabildiği durumlarda hiç beklemeden de protez yapılabilmektedir. Çağdaş diş hekimliğinin bütün olanaklarının kullanıldığı bu protezler birer mühendislik harikasıdır.

İmplant operasyon sırasında ve sonrasında bir rahatsızlığım olacak mı?

Operasyon lokal anestezi ile hiçbir ağrı ve rahatsızlık duyulmadan yapılabilmektedir. Gerekli durumlarda genel anestezi de uygulanabilir. Operasyondan sonra herhangi bir diş çekiminden sonra da duyulabilecek bir ağrı ,şiş ve morluk olabilir. Bunlar da ağrı kesicilerle ve hekimin tavsiye edeceği diğer  önlemlerle giderilebilir.

OPERASYON SONRASI BAKIM

• Her cerrahi müdahale sonrası ağrı veacı duyulması normaldir.
  • Reçetede belirtilen ilaçların zamanında ve yazıldığı gibi ağrının başlamasını beklemeksizin alınması
    gerekmektedir. Önerilen dozlar aşılmamalıdır.
  • Çok hafif bir kanama nedeniyle ilk gün tükürüğün renginin kırmızı olması normaldir. Bu sebeple steril bir
    gazlı bez katlanarak kanamanın olduğu bölgede tampon yapılmalıdır.
  • Aspirin kullanılmamalıdır. Ağız çalkalamak ve şiddetli tükürmekten kaçınılmalıdır.
  • Bir hafta süreyle spor ve sauna yapılmamalıdır.
  • Sadece uyumak amacıyla uzanın, eğer uzanıyorsanız başınızın seviyesi daima ayaklarınızdan daha yukarda olmalıdır.
  • Operasyon bölgesinin şişmesi normaldir 2. gün maksimum seviyeye ulaşır.
  • O bölgeye  naylon torba içerisinde buz konarak ilk 48 saat dışardan soğuk kompres yapılmalıdır.
  • Sıcak yemek ve içecekler tüketilmemelidir, ılık ve soğuk gıdalar alınabilir.
  • Güneşte uzun süreli durulmamalıdır.
  • Operasyon bölgesindeki dikişleri merak edip görmek için yanak çekiştirilmemelidir.
  • Operasyon sonrası ilk 24 saat gargara yapılmamalı ama dişler fırçalanmalıdır.
  • Alkol ve sigara tüketilmemelidir.
İmplant cerrahisinden sonra, iyileşme dönemi boyunca ve protetik yükleme sonrasında plak kontrolü yöntemi olarak sıklıkla kullanılmaktadır Antimikrobiyal ajanlar, gargara olarak veya irrigasyon yapan motorlu cihazlar vasıtasıyla hem implant destekli sabit protezlerde hem de implant üstü protezlerde kullanılabilir (Chlorhexamed, Corsodyl, Klorhex, Listerine gibi) www.drsertac.com