All Posts Tagged: lazer diş tedavisi

Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya

Yeni tedavi yöntemleri

Diş hekimliği alanında tedavi  seçenekleri  hızla artıyor. Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya‘dan gelişen diş hekimliği  tedavi yöntemleri  ve cihazları ile ilgili en son yenilikler hakkında bilgi aldık.
“ Diş hekimleri olarak bizler diş tedavilerini, hastalarımız için olabildiğince konforlu hale getirmek isteriz. Bu nedenle yeni  teknolojiler ve tedavi yöntemlerini her zaman yakından takip etmemiz gerekir“  diyen Diş Hekimi Kızılkaya, Türkiye’de Dünya standartlarında sunulan diş hekimliği hizmetleri  sayesinde yurt dışından tedavi amaçlı birçok hasta ülkemize gelmektedir  dedi. En güncel diş tedavi  yöntemleri  ni şöyle sıraladı:

1. Diş İmplantları:Eksik dişlerin kök kısmı için uygulanan titanyum vidalardır.Diş implantı nerede ise doğal diş gibi görev yapar. Takılıp çıkarılan diş protezleri yerine ağızda sabit kalabilen köprüler yapılmasına olanak tanırlar. Bu sayede daha rahat bir çiğneme daha konforlu bir yaşantı için hizmet ederler. İnsanlar sabit dişlere sahip olduğunda rahatça gülümser ve doğal bir diş gibi çiğneyebilirler.
    İmplant

İmplant diş İstanbul Diş Kliniği 02129093748

2. Metalsiz estetik diş kaplamalar: Daha az diş aşındırması yaparak daha iyi estetik sonuçlar alınmasına yardımcı olan güçlendirilmiş seramikler ve zirkonyum diş kaplamalar sayesinde kendi dişiniz gibi görünen diş kaplamaları yapmak artık mümkün olabilmektedir. Laminate veneerler ve empress diş kaplamalar gibi çeşitli şekillerde uygulanabilmektedir.
    3.Diş Beyazlatma: Beyazlatma günümüzde dişlerinin renginden memnun olmayan insanlar için bir kurtarıcı olmuştur. Diş sağlıklarını yitirmeden hızlı ve kolay sonuçların alındığı ofis tipi beyazlatma ile kişinin gülümsemesinde önemli bir değişiklik yapılabilmektedir. Bu sayede diş rengi renk skalasına göre birkaç ton açılabilmektedir.
    4 Bonding yöntemi: Kırık ve ayrık dişlerin kapatılması için mucize yöntem olarak bilinen bu uygulama ile diş aşındırılmadan estetik sonuçlar almak mümkün olabilmektedir.
    4 Ağız içi kamera:  Hastanın ağız içindeki çürük, diş taşı veya kırık gibi oluşumları görmesine olanak sağlar. Hastalar için bu oluşumları veya arka diş yüzeylerini kendi imkanları ile görmek nerede ise imkansızdır. Kamera hastanın ihtiyaçlarını birebir görebilmesine olanak sağlar ve farkındalı yaratır. Diş hekimi hastaya bu görüntüleri gösterdiğinde çok iyi bir motivasyon sağlanabilmektedir.
    5. Dijital X-Işınları: Geleneksel X-ışınlarına oranla daha az radyasyon içerir. İhtiyaç anında çekilen röntgen görüntüsü birkaç saniye içinde bilgisayar ekranında görünür. Diş hekiminiz sonra daha bu görüntü üzerinde yakınlaştırma veya ölçümleri rahatlıkla yapabilmektedir. Geleneksel X-ışınları ile karşılaştırıldığında % 80 lere varan daha az radyasyon içerirler.
    6. İnvisalign: Dişlerinizi düzeltmek için etkili ve rahat bir yol sağlar. Bir ortodonti uygulaması olan invisalign sayesinde uygun vakalarda tel takılmadan dişlerin düzeltilebilmesi mümkün olabilmektedir.
    7. Lazer Diş Hekimliği: Ağrısız, hızlı ve etkin bir şekilde cerrahi işlemlerin bazılarının uygulanmasında  veya ağız yaraları gibi sorunları daha hızlı tedavi etmek amacı ile geliştirilmiş bir teknolojidir. Dokular üzerine müdahale edilmesinin yanı sıra bakterilerin ortadan kaldırılmasında da kullanım alanı bulunmaktadır.

Diş hekimi Sertaç Kızılkaya, Diş Hekimliği mesleği‘nin sürekli yeniliklere açık olduğunu ve bu sayede artık daha başarılı ve estetik diş tedavilerinin kısa süreler içerisinde uygulanabildiğini belirtti.

Zirkonyum Diş Kaplamalar

lazer diş hekimliği,Lazer ve diş hekimliği

Lazer Diş Hekimliği

Lazer kısaca Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation kelimelerinin baş harflerinden isimlendirilmiştir. Odaklı ve düzenli ışın demeti olarak da ifade edilebilir. Amerikan Sağlık Örgütü – FDA onayına sahip bu sistem Amerika ve Japonya gibi ülkelerde yaygın olarak kullanılmaktadır. FDA onayı, bebeklerden tüm yaş gruplarındaki bireylere kadar tam ve güvenli tedavi yapılabileceğini dünya çapında kanıtlayan bir özelliğe sahiptir.

Diş hekimliğindeki tüm diğer tedavi cihazlarından daha güvenli olan sistem, pahalı ve uzmanlık isteyen bir teknoloji olduğu için Türkiye’de henüz yenidir. Ancak Dentiron Sağlık Kliniği gibi Ankara’da birkaç uzmanlık merkezi sayesinde Türk ve yabancı hastalar bu tedavinin yan etkisiz, ağrısız ve kansız çözüm üreten avantajlarından şimdiden yararlanmaya başlamıştır.

Lazer Işınının Benzersiz Özellikleri ile Hastaya Sağladığı Kullanım Avantajları Nelerdir?

Uygulamanın hasta ve hekime sağladığı sayısız faydanın içerisinde en önemlileri;
  •     Mevcut tedavi sistemlerine göre çok daha hijyenik, sağlıklı ve geniş tedavi yelpazesi sağlar,
  •     Çok hızlı iyileşme süresi yaratır,
  •     Vakaların çoğunda anestezi ve iğneyi ortadan kaldırdığı için hasta rahatlığı ve keyifli tedavi ortamı sağlar,
  •     Hekime ve tedaviye duyulan güveni arttırır,
  •     Cerrahi işlemlerde hiçbir kanama oluşmaz, bölge sterilize edilir ve işlem sonrası enfeksiyon riski sorun olmaktan çıkar.
  •     Sağlıklı doku kaybı önlenir,
  •     Lazerle temizlenen kök kanal tedavisi daha uzun ömürlü olur,
  •     Seans süreleri kısalır ve birden fazla işlemi sorunsuz gerçekleştirebilme olanağı artar,
  •     Ağız ve diş hassassiyeti ve benzeyen komplex sorunların tedavisi anında görülebilir,
  •     İmplant (vidalı diş) uygulamaları lazer ile çok kolay ve sıkıntısız gerçekleştirilir.

Yumuşak Doku Cerrahisi

•     Kök ucundaki kistlerin temizlenmesinde destek amaçlı,
  •     Kök kanalı tedavisi ve sterilizasyonu,
  •     Diş eti enfeksiyonu tedavisi,
  •     Estetik ve kozmetik amaçlı dişetlerinin kesilerek diş boylarının uzatılması,
  •     Dil ve dudak bağı kesimleri,
  •     Diş etlerindeki hiperpigmetasyona bağlı siyah renklenmelerin giderilmesi,
  •     Kötü uyumlu protezler sebebiyle oluşmuş epülislerin çıkartılması,
  •     Diş eti temizleme operasyonlarında enfekte dokuların uzaklaştırılması tedavileri lazer kullanılarak başarıyla gereştirilmektedir.
Düşük Enerji Seviyeli Lazer ile de tedaviler yapılmaktadır. Kısaca düşük enerji seviyeli lazerlerin yararlarından bahsedecek olursak;
  •     Yeni hücre yapımının artırılması (rejenerasyon),
  •     Işınlanan bölgede kan dolaşımının ve yeni damar oluşumunun artırılması,
  •     Güçlü ağrı kesici ve antienflamatuar etki,
  •     Lenfatik dolaşımı artırıcı, ödem çözucü etki,
  •     Vücut savunmasında önemli yeri olan beyaz kürelerin mikrop yeme (fagositoz) yeteneğinde artma,
  •     Yine savunmada önemli olan immünglobulinlerin sentezinde artma,Kas spazmını çözücü etki,
  •     Kemik iliğini uyararak kan yapımının artırılması,
  •     Kırık iyileşmesinin hızlandırılması,
  •     Hasarlanmış sinirlerde yenilenmenin artırılması,
  •     Sinir iletimini artırma.
  •     Virüs öldurücü etki,
  •     Hücresel bazda enerji (ATP) sentezinin artırılması ve zar geçirgenliğinin (membran permeablitesi) üzerinde oldukça düzenleyici etkileri bulunmaktadır.
  • Lazer Destekli Diş Hekimliği

Bu sayede Düşük enerji seviyeli lazer ile;

•     Diş çekimleri sonrası yara iyileşmesi tedavileri,
  •     Trigeminal Nevralji tedavisi,
  •     20 yaş veya implant sonrası mental bölgede ya da dilde oluşan parastezi (uyuşukluk), hiperestezi (aşırı hassasiyet)’lerin tedavileri,
  •     Alveolit tedavisi, Yüz felci (fasial paraliz) tedavisi, Ağız içi aft ve ülserlerin tedavisi,
  •     Çene ekleminde diş sıkmaya veya travmaya bağlı ağrıların ve ağız açıklığı kısıtlamalarının tedavisi, İmplant cerrahisi sonrasında iyileşme aşamasında, osteointegrasyonun (kaynaşmanın) hızlandırılması,
  •     Her türlü ağız cerrahisi sonucu yara iyileşmesinin hızlandırılması etkin şekilde neticelendirilmektedir.
Düşük Enerjili Lazer tedavisi(Low Level Lase Therapy-LLLT) ve cerrahi lazer
Yeni ve pahalı bir teknoloji olan bu uygulama hem hastaların hem de hekimlerin hayatlarını oldukça kolaylaştırmakta, dişçi koltuğunu korkulu rüya olmaktan çıkarmaktadır. Bu sayede pek çok hastanın çekinip korktuğu diş tedavileri, yeni gelişen lazer teknolojileri sayesinde çok daha keyifli bir hal almıştır. Lazer implant diş uygulamalarında da kullanım alanı bulmuştur.
Ağız ve diş tedavi yöntemlerinde hasta memnuniyetini üst seviyeye çıkartan lazer ile diş tedavisi oldukça iyi sonuçlar yaratan bir tedavi yöntemi olarak giderek tercih edilmekte ve aranılmaktadır.