All Posts Tagged: lokal anestezi

Zirkonyum Diş Kaplamalar

Diş Tedavisinde Ağrı

Diş tedavim sırasında ağrı hisseder miyim?

Birçok insan diş hekiminden ağrı duyacağı kaygısı ile korkar.  Artık diş tedavilerinde ağrılı bir işlem kalmamıştır. İşlem yapılacak alan basit bir lokal anestezi ile iki üç saat sürecek şekilde uyuşturulur. Dolgu, kanal tedavisi, diş kesimi diş çekimi ve implant uygulamaları için uyuşturulan bölgede hastalar uygulanan tedaviler sırasında hiç bir ağrı acı hissetmez. Lokal anestezi adı verilen bu uyuşturma işlemi ağzınıza önce yüzeysel olarak hissizlik sağlayan sprey in sıkılması ve sonrasında da neredeyse şeker hastalarının her gün uyguladığı insülin iğnesi gibi ince enjektörler ile uygulanır.
Hastalar genellikle yanlış bilgilendirilmeleri nedeniyle diş hekiminin yapacağı anestezinin zararlı olduğunu düşünürler. Diş hekimi ‘nin yaptığı anestezi maddesi morfin değildir. İşlem yapılacak köküne yakın bölgede yumuşak doku içerisine sadece iğnenin ucu batırılarak anestezi solüsyonu doku içerisine enjekte edilir. Çoğu zaman lidokain, jetokain ve ultracain gibi anestezi maddeleri diş hekimliği işlemlerinin yapılması için yeterlidir.
Alt çenede arka büyük azı dişler için blok anestezi gerekir. Önce ağzın arka bölümünde bir enjeksiyon yapılır ve alt çenede dudağın ortaya kadar uyuşması beklenir. Dudağınız ortaya kadar uyuşmadı ise bu anestezi tekrarlanabilir.  İkinci veya üçüncü defa ile yapılması hasta için hiç bir sakınca oluşturmayacaktır.  Sistemik bir rahatsızlığı olmayan insanlar için 5-6 ampüle kadar lokal anestezi rahatlıkla uygulanabilir. Dudağın orta bölümü buluştuktan sonra bunu tamamlayan ikinci bir anesteziye ihtiyaç vardır. Bu sayede yapılan işlem ne olursa olsun hiçbir rahatsızlık duymazsınız.
Diş hekiminin yapacağı ilk iğneden sonra kendinizi rahat hissedecek ve sonraki işlemler için iğneden korkmadan rahatlıkla diş tedavilerinizi yaptırabileceksiniz. Eğer bu iğneyi yaptıracak kadar sabır gösteremiyorsanız psikolojik olarak tedavilere toleransınızı attıracak sakinleştirici bir ilaç kullanabilir veya sedasyon ile diş tedavilerinde devam edebilirsiniz.

Diş Çürüğü ve Tedavisi

Diş Çürüğü Tedavisi

Diş çürüğü nedir? Dişlerin üzerine yerleşen bakteri plakları içinde üretilen metabolik ürünlerin, diş sert dokularını yıkması olarak tanımlanır. Dişlerin üzerine yerleşen bakteri plaklarıasit ortam oluştururlar ve bu da diş sert dokularında erime yapar.
Çürükler genellikle diş muayenesi sırasında farkedilir. Çünkü çürümenin erken evreleri tamamen ağrısızdır. Diş çürümesini ilerlemeden tespit etmek ve tedavi etmek ağrıyı ve  masrafı önler.En önemlisi size dişinizi kazandırır.
Çürük farkedildiğinde, durum genellikle ağrısız gibidir, çünkü dişin dış bölümleri, minesi ve dentini ağrıya karşı diş özüne nazaran daha az hassastırlar.
Dişinizde bir çürük varsa günümüz modern diş hekimlliği sayesinde tamamen ağrısız diş dolgusu yaptırabilirsiniz. Diş çürüğü ilerlemeden yaptıracağnız dolgular çok uzun ömürlü olacaktır. Kliniğimizde yapılan diş dolguları 5 yıl garantilidir.diş hekimliği, tedavi sürecinin rahatsızlığını gidermek için donanmıştır ve genellikle diş dolgusu (onarılma) ya da kanal tedavisi (dişin hastalıklı bölümünün alındığı ve etkilenmemiş kök ve dişlerin yerinde bırakıldığı) gibi işlemlerle diş kurtarılabilir.
Estetik diş dolgusu

Diş Dolguları: Çoğu kez, belirtileri fark etmişsinizdir. ancak düzenli muayeneniz için diş hekiminize gittiğinizde, diş hekiminiz çürüğü bulur. Eğer, tatlı, sıcak ya da soğuk yiyecekler yerken keskin bir ağrı duyuyorsanız, bu daha ciddi bir çürümenin işaretidir. Bu durumların her birinde, çürüme süreci, dişin çürüyen kısmı temizlenerek (oyularak) ve bunun yerine dolgu konularak durdurulabilirEğer diş çürüğü yaygınlaşmış ise, diş ağrısını kesmek için lokal anestezi uygulanabilir(diş etlerine yapılan anestezi). Eğer, ilaç kullanıyorsanız veya bir hastalığınız varsa herhangi bir anestezik almadan önce bunu mutlaka diş hekiminize söyleyiniz.

Diş çürüğünden etkilenmiş bölüm bir kez temizlendiğinde, diş hekiminiz artık dişinizi iyileştirmeye hazırlanacaktır. Kullanılan dolgu tipi dişin konumuna ve işlevine bağlıdır çiğneme işlevinin çoğunu yapan azı dişleri daha fazla basınca maruz kalırlar ve ön dişlerden daha dayanıklı bir maddeye gereksinimleri vardır. Buna ek olarak, eğer mümkünse ön dişteki bir dolgu, dişin kendi rengiyle uyumlu olmalıdır.
 Bazen, çürüme yaygın olduğunda, dişinizin tedaviye reaksiyonu ve hassasiyetinin gözlemlenmesini sağlamak için geçici bir dolgu yapılabilir. Birkaç hafta sonra, ters belirti ya da şikayetler yoksa, diş hekiminiz dolguyu çıkarır ve yerine kalıcı dolguyu koyar.
En yaygın onancı malzeme gümüş amalgamdır ve arka dişlerde kullanılır. Bu tür dolgular aslında civa, gümüş ve diğer metal alaşımlarıdır. Standart alaşıma yakın bir zamanda eklenen bakır, günümüzün gümüş dolgularını birkaç yıl öncekinden daha dayanıklı bir hale getirmiştir.Daha pahalı bir onarım olan altın dolgu, daha fazla kuvvet ve destek gerektiğinde amalgamın yerine kullanılır. Böyle bir dolgu kararmaz.

Dolgu Nedir ?Dolgu, çürük nedeniyle zarar görmüş bir dişe, normal fonksiyonunu ve görünümünü kazandırmanın bir yöntemidir. Diş hekiminiz size dolgu yaparken, önce çürümüş diş dokusunu uzaklaştırır. Etkilenen alanı temizler ve boşluğu dolgu malzemesi ile doldurur.Bakterilerin girebilecekleri boşlukları dolgu ile kapatarak çürüğün ilerlemesini de engellenmeye çalışır. Dolgu için kullanılan malzemeler, altın, porselen, kompozit reçine (diş renginde dolgu) ve amalgamdır. (civa gümüş, bakır, kalay ve bazen çinko alaşımı).

Amalgam (gümüş) dolgular, aşınmaya karşı dirençlidir ve nispeten daha ucuzdur. Bununla beraber, koyu renklerinden dolayı, porselen veya diğer kompozit restorasyonlara göre daha fark edilir niteliktedir ve genellikle ön dişler gibi görünür bölgeler için uygun değildir.
Kompozit reçine, dişinizle aynı renktedir ve bu nedenle doğal görünüm istendiğinde kullanılır. Malzemeler karıştırılır ve doğrudan boşluğun içine yerleştirilerek burada sertleşmeye bırakılır. Kompozit, zamanla kırılıp aşınabileceğinden dolayı büyük dolgular için ideal bir malzeme olmayabilir.
Ayrıca, çay, kahve veya tütünden dolayı lekelenebilir ve diğer dolgu tipleri kadar uzun gitmezler, genel olarak üç ila 10 yıl kullanılabilirler.
İnley veya onley olarak anılan porselen dolgular, laboratuarda sipariş üzerine üretilir ve sonradan dişe yapıştırılır. Diş rengine uygun üretilebilir ve lekelenmeye karşı dirençlidir. Porselen restorasyon genel olarak dişin büyük bir bölümünü kaplar. Maliyeti altına yakındır.Kırık veya çürük dişin büyük bir bölümüne hasar vermişse, kuron veya kaplama önerilebilir. Sinire ulaşan çürük iki şekilde tedavi edilebilir: kanal tedavisi ((hasar gören sinir çıkarılır) veya pulpa kaplama adı verilen prosedür (siniri canlı tutmak için yapılır).

Dolgu Nasıl Yapılır ?

Diş hekiminiz, dolgu yapmaya karar verdiğinde, önce çürük dokuyu uzaklaştıracak, sonra etkilenen diğer alanları temizleyecektir. Temizlenen boşluk daha sonra yukarıda tanımlanan malzemelerden biriyle doldurulacaktır.
 Dolguya ihtiyacım olup olmadığını nasıl bilebilirim ?
Diş hekiminiz, çürüğünüzün doldurulmasının gerekip gerekmediğini saptayabilir. Diş muayenesi sırasında, her diş yüzeyini incelemek için diş hekiminiz küçük bir ayna kullanır.
Anormal görünen her şey özel bir cihazla yakından kontrol edilir. Diş hekiminiz ayrıca, ağzınızın bir bölümünün röntgenini çekmek isteyebilir. Diş hekiminizin seçtiği tedavi tipi, çürüğün yol açtığı hasarın kapsamına göre değişir.

ENDODONTİ (KANAL TEDAVİSİ)

Endodonti diş pulpasına (damar sinir paketi) kadar ilerlemiş problemler ile ilgilenen bilim dalıdır.kan damarları ve sinirlerden oluşan dişi besleyen bağlayıcı dokunun yerinden çıkartılıp alınması işlemidir. Kanal tedavisi, bir muayenehane işlemidir ve lokal anestezi gerektirir. Bu çok aşamalı işlemde, diş pulpası temizlenir, yaratılan boşluk sterilize edilir ve hareketsiz bir malzeme (guttapercha) ve sement ile doldurulur.

Acısız diş tedavisi diş çekimi kanal dolgusu mümkün.

Acısız klinik:

Kliniğimizde diş tedavilerini yapım sırasında kesinlikle acı duymazsınız. Diş hekimliği modern teknoloji sayesinde artık hem çok daha estetik hemde çok kısa sürede biten diş tedavileri yapmamıza olaak sağlıyor. Sizde diş tedavisi sırasında diş ağrısı çekmekten endişeleniyorsanız mutlaka görüşelim. Lokal anestezi le uyuşturulan bölgede yapılacak işlemleri kesinlikle duymazsınız. Diş hekimi Sertaç Kızılkaya kliniği (acısız klinik) olarak bilinir. Diş dolgusu veya kanal tedavisi öncesi size uygulanacak lokal anestezi ile tamamen ağrısız diş tedavisi olabilirsiniz. 1992 yılından bugüne edindiğimiz tecrübelerimiz ile sizlere yardımcı olmaktan mutluluk duyarız.

Sertaç Kızılkaya

Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya

Kesilikle ağrı duymayacağınız diş tedavileri

• İmplant
  • Diş dolgusu
  • Kanal tedavisi
  • Diş kaplama (zirkonyum lamine)
  • Diş çekimi

Lokal Anestezi:

Lokal anestezi diş ve çevre dokuların sinirlerini ağrı duyulmaması için etkileyen bir tedavi şeklidir. Önceden geçirilmiş bir alerji hikâyesi varsa, kalp, kan hastalıkları, yüksek tansiyon ve diğer genel sağlıkla ilgili bir rahatsızlığınız varsa mutlaka hekiminizi uyarınız.
 Lokal anestezi uygulaması sırasında ve sonrasında ağrı, şişlik, yanma, enfeksiyon, geçici yada kalıcı sinir harabiyeti ve beklenmeyen alerjik reaksiyonlar gelişebilir.
Alerjik reaksiyonlar; kaşıntı, döküntü, bulantı, kusma, solunum zorluğu, kalp atışında artış (taşikardi) veya azalma (bradikardi) çok düşük bir ihtimalle ölüm şeklinde olabilir. Lokal anestezi uygulaması yapılacağından tedavi öncesi alkol, uyuşturucu ya da diğer benzeri etki
yapan ilaçları almayınız. Lokal anestezi ile yapılan tedaviden sonra araç kullanmayınız.