Diş Estetiği Empress ve Zirkonyum Diş Kaplamalar

Dişeti çekilmesi

Dişeti çekilmesi başlı başına bir hastalık olmayıp, yanlış ağız hijyeni uygulamaları veya aşırı fonksiyonel yüklere maruz kalma ile oluşan şekil değişikliğidir.
Dişeti çekilmesi nedeniyle genelde diş kaybı izlenmez ancak buna karşın hassasiyeti bulunan dişler veya estetik sorunlar ortaya çıkarak hastaya rahatsızlık verebilmektedir. Kayıp hareketli olan mukozaya kadar ilerlediğinde yeterli bir hijyenin sağlanması genelde mümkün olmamaktadır.
Bunun sonucunda iltihabı olaylar izlenmektedir. Bu gibi durumların yanında dişeti çekilmesi uzun süreli tedavi edilmeyen bir periodontitis sonucunda, periodontal tedavi sonrasinda ve yaşlılık (involüsyon) ile ortaya çıkabilmektedir.
Gingivitis, periodontitis ve dişeti çekilmesi dünya çapinda yaygınlık göstermekte nerdeyse tüm dünya nüfusunu etkilemektedir. Bu durumların yanında periodontal dokuların digerlerine nazaran daha az sıklıkla izlenen hastalık tabloları ve defektleri ile karşılaşmak mümkündür. Bu durumlar 1999 yılında uluslararası dünya çalışma grubu tarafindan yeniden ve detaylı bir şekilde sınıflandınlmıştır. Dünyanın en sık görülen hastalığı olarak bilinen diş eti iltihabı diş eti çekilmesi için ana neden olarak kabul edilir. Bunun yanı sıra diş sıkma ve gıcırdatmanın da diş eti çekilmesi için etken olduğunu biliyoruz. Sigara ve kürdan kullanılan kişilerin de ileri derecede diş eti çekilmesi sorunu ile karşılaşması muhtemeldir.
Sizde diş etlerinde iltihap kanama veya çekilme sorunu yaşayan bir ailenin ferdi iseniz mutlaka düzenli diş hekimi kontrolü yaptırınız.

Bu kontroller sayesinde olası bir diş eti hastalığının erken teşhisi yapılır ve tedavi işlemlerini yapmak daha kolay olur.

Diş Hekimi

Sertaç Kızılkaya