Dişleri Sıkmak, Diş Gıcırdatma ve Botox

Botox

İnsanlar uyku sırasında farkında olmadan dişlerini gıcırdatabilirler. Stres altında bulunan ve kaygı eşiği düşük kişilerde diş gıcırdatmaya sık rastlanır. Diş gıcırdatmak ve sıkmak bazen ağızda bir soruna yol açmadan devam etse de kısa süre içerisinde dişlerin boyları kısalır, diş yüzeyleri ve eklemler aşınır. Bunun sonucunda kulak ağrısı ve baş ağrısı görülür. İnsanların çoğu, dişlerini sıktıklarının ve gıcırdattıklarının farkında değildir.

Diş gıcırdatmak yüzde 70 oranında stresle ilintilidir. Stres, uyku sırasında dişlerin sıkılmasına neden olabilir.

Yaşam tarzı, alkol ve sigara gibi maddeler de diş sıkma riskini artırır. Bruksizm hastalarında yaşam tarzı ile ilgili olan faktörlere dikkat etmek gerekir.

Diş gıcırdatma nasıl tedavi edilir?

Uyku sırasında kullanmak için aparat / diş gıcırdatmayı önleyici gece plağı

Bruksizm rahatsızlığının tedavisinde davranışsal tedaviler ve ağız içi koruyucular etkilidir. Bu plaklar sayesinde, gece diş sıkma sırasındaki çiğneme ve sıkma ihtiyacı hissi azalır. Dişlerin yüzeyini korumayı da sağlar. Gece plağı sayesinde eklem ve diş yüzeyindeki aşınma gecikir.

Uyumadan önce kas gevşetici almak

Kas gevşeticiler, egzersiz ve düzenli uyku gibi destekleyici tedaviler de sorunu önlemeye yardımcıdır. Bu destekleyici tedaviler, aynı zamanda diğer yöntemlere de yardım eder.

Stresi azaltmak ve psikolojik tedavi

Stres altındayken alışkanlıkla diş sıkmak psikolojik tekniklerle yok edilebilir. Psikologlar alkol ve sigara gibi bağımlılıkların çözümü konusunda da yardımcı olur.

Botolinium Toksini Botox Uygulaması

Güncel olarak sıklıkla tercih edilen bir tedavi yöntemi de notox ile çiğneme kslarının etkinliğini azaltmaktır. Bu sayede diş aşınması azalacak ve temporomandibüler eklem hasar görmeyecektir Botox uygulaması ile kasların fonksiyonu kaybolmaz. Aşırı diş sıkma kuvvetleri ortadan kaldırılmış olur. Diş hekimliği pratiğinde çok sık uygulanmayan bu işlem için stetik ve plastik cerrahi uzmanlarından destek alınabilmektedir.

Bu yayın ne kadar yararlı oldu?

Oy vermek için yıldızlara tıklayın!

Ortalama puanı / 5. Oy sayısı:

Bana yazın...

(Zorunlu Değildir.)