Küçükçekmece Florya Kanal tedavisi Kliniği

ENDODONTİ KANAL TEDAVİSİ

Küçükçekmece Florya Kanal tedavisi Kliniği

Kanal tedavisi Kliniği

Diş çok çürümüş olabilir. Dişler çok çürüdüğünde mikroplar dişin canlı tabakasını da hastalandırır ve diş çok duyarlı hale gelir. Kendi kendine başlayan ağrı, zonklar tarzda ağrı, sıcak etkisi ile başlayıp devam eden ağrı, boyun bölgesinde şişlikler…gibi şikayetler olabilir. Röntgen çekilerek dişin çürük durumu yada daha önce yapılmış restorasyonların durumu değerlendirilir. Bazen çok derin yapılmış dolguların sonucundada bu tür rahatsızlıklara rastlanabilmektedir.
Daha önceden kanal tedavisi yapıldığı halde dişle ilgi rahatsızlıklar var ise röntgen çekilir. Daha önceden kök ucu iltihabı olan dişin iltihabı kanal tedavisine rağmen iyileşmemiş olabilir. Cerrahi bir müdahale gerekebilir. Önceden yapılmış kanal tedavisi sonucu kökler tam olarak doldurulamamış olabilir. Bu durumda kanal tedavisi yenilenir. Her türlü tedaviye rağmen hastanın şikayetleri bitmiyor ise diş çekimi önerilir.

Kanal Tedavisi Aşamaları: Dişiniz canlı ise öncelikle anestezi yapılır. Çürük doku temizlenir ve dişin kanallarına girebilmek için dişiniz şekillendirilir. Dişinizin kökleri özel aletlerle dolgu yapılabilecek şekilde temizlenir. Kök ucuna kadar düzgün ve sıkı bir şekilde dolgusu yapılır. Bazı durumlarda kanal tedavisi tek seansta değilde 1-2 seansta bitirilir. Hekim her aşamada röntgen çekerek tedavinin en iyi şekilde yapılmasını sağlar. En son kanalın tamamen dolduğundan emin olmak için bitim röntgeni çekilir.Kanal Tedavili Dişin Ömrü: Bu konuda yorum yapmak zordur. Kanal tedavisi çekime alternatif olarak yapılır ve pek çok vakada da iyi bir kanal tedavisi ile dişin çok uzun yıllar boyunca ağızda kalması mümkün olmaktadır.