Küçükçekmece Florya Kanal tedavisi Kliniği

ENDODONTİ NEDİR? NASIL YAPILIR?

Endodonti diş pulpasına (damar sinir paketi) kadar ilerlemiş problemler ile ilgilenen bilim dalıdır.

Kan damarları ve sinirlerden oluşan dişi besleyen bağlayıcı dokunun yerinden çıkartılıp alınması işlemidir.

Kanal Tedavisi

Kanal tedavisi, bir diş kurtarma işlemidir. Diş çekilmeden önce kurtarmak için son şanstır. Diş çürüğü fazla ilerlemeden dolgu yaptırmanız tavsiye edilir. Buna rağmen dişin sinirini olumsuz etkileyen bakterilerin olması durumunda dişin sinirleri alınır ve kanal tedavisi yapılır. Bu aşamalı işlemde, diş pulpası temizlenir, yaratılan boşluk sterilize edilir ve hareketsiz bir malzeme (guttapercha) ve sement ile doldurulur. Kanal tedavisi, çürümüş ve ağrımaya başlamış diş için son şanstır. Buna alternatif bir tedavi yoktur. Dişinizi çekilmekten kurtarmak için uygulanan bir tedavi yöntemidir.Çürük veya çarpma gibi nedenlerledişin iyileşemeyecek düzeyde zarar gördüğü ya da nekroz olduğu ​durumlarda uygulanan bir tedavi yöntemidir.

Dişte uyuşma sağlandıktan sonra dişin içindeki siniri alınır, ​kanalların şekillendirilip mikroorganizmalardan arındırılması​ sağlanır. Daha sonra genişletilmiş kanallar doldurulur. ​D​işin üst kısmına madde kaybına göre hekiminizin uygun gördüğü dolgu​ ​​ i​le​ restorasyonlar yapılır. Bu şekilde dişin estetik ve fonksiyonel olarak ağızda kalması sağlanmaya çalışılır.

KANAL TEDAVİLİ DİŞİN ÖMRÜ

Başarılı bir kanal tedavisinden sonra dişinizin ömür boyu ağızda kalması mümkündür. Kanal tedavisi yapılmış bir diş nemini kaybettiği için daha kırılgan hale gelebilir. Bazı durumlarda kırılmaların önüne geçmek için kanal tedavisinin bitmesini takiben dolgu yerine ​kaplama ya dolgu tercih edilebilir.

KANAL TEDAVİSİ YAPILMAZSA NE OLUR?

Derin çürük ve çatlak dolayısıyla pulpanın kendini iyileştiremeyeceği durumlarda diş canlılığını kaybeder, enfeksiyon bütün dişe yayılabilir. Kanal tedavisi yapılmazsa enfeksiyon kök ucundaki dokulara kadar ulaşabilir. Dişi çevreleyen çene kemiği de iltihaplanarak aşınır. Meydana gelen bu boşlukta abse oluşur. Bu tabloya ağrı ve şişlik de eşlik eder ve diş kısa zamanda kaybedilir.

HANGİ DURUMLARDA KANAL TEDAVİSİ UYGULANIR

Derin bir çürük varlığı sebebiyle dişin pulpasında geri dönüşümsüz hasar oluştuysa Sert bir darbe sonucunda dişin zarar görmesi Diş eti hastalıkları sonucunda Ortodontik tedavi esnasında aşırı kuvvet uygulanan dişlerde, yüksek dolgu ve kronlar sonrasında Diş sıkma ve gıcırdatmaya bağlı olarakta dişin pulpası zarar görebilir.

Detaylı bilgi almak için arayınız +90 212 909 37 48