İMPLANT DİŞ TEDAVİSİ

İMPLANT DİŞ TEDAVİSİ PLANLAMA

Bir kaza sonrasında 10 yıldır total dişsiz olan 51 yaşındaki erkek hasta ve üst çenesi için sabit bir protetik restorasyon İstemekteydi.
Protetlk bir düzenekten elde edilen radyografik rehber kullanılarak gerçekleştirilen inceleme maksllanın anterlor bölgesindeki aşırı kemik rezorbsi-yonunu ortaya çıkarmıştır . Bu d efektin düzeltffmesi için onlay kemik grefti gereklidir.
Maksllanın distal kısmı İyi bir kemik kapasitesine sahiptir. Bu nedenle hastanın üç cerrahi basamakta tedavisi planlandı.
TEDAVİ
1. Basamak
İlk evrede SynCone konsepti kullanılarak mevcut total protezin stabilize edilmesini sağlamak için tüber bölgelerine dört adet Ankylos implant yerleştirildi. Dört ay sonra tedavi maksİUanın anterîor bölgesindeki kemiğin düzeltilmesi ile devam etti.
2, Basamak
Aşırı kemik kaybı nedeniyle  cerrah, iliak kemikten alınan kemik blokları ile greft uygulamaya karar verdi . Bloklar düzeltildikten ve maksillanın stereolithografik modeline adapte edildikten sonra  tünel prosedürü kullanılarak koruma altına alındı  ve kemik vidaları ile sabittendi. Protez bu yem duruma adapte edildi . Dört adet SynCone Ankylos implant protezi sabitledi .
 3. Basamak
Dört ay sonra kompleks tedavinin son basamağına geçildi. Tüm kemik greftlerl iyi bir şeklide bütünleşmişti/entegre olmuştu . Radyografik bir rehber kullanılarak immediat yükleme yapılacak sabitlenmiş protezi desteklemek için İmplant yerleştirilmesini planlamak üzere 3-boyutlu İnceleme gerçekleştirildi . ImpianUarm yerleştirilmesi için standart protokol uygulandı . Protez tekrardan yeni duruma adapte edildi protezler ile immediat yükleme yapıldı