İmplant markaları

İmplant yapımında en fazla kullanılan metal titanyumdur. Titanyumun  doku uyumu mükemmeldir, çağlardır tıbbın birçok alanında güvenle kullanılan bir metaldir. Bu nedenle bir “doku reddinden” söz edilemez.

-Alt çenede protez taşıyan hastalar: Protezin hareketine bağlı olarak sürekli ağrıdan (vuruk) ve iyi çiğneyememekten şikayetçidirler. Bu şikayet zaman içinde proteze destek olan kemik dokunun erimesi ile daha da artar hale gelir. Bu tip hastalarda implant tedavisi yukarıdaki tüm şikayetleri ortadan kaldırdığı gibi kemiğin erimesini de durdurmaktadır.

-Üst çenede  protez taşıyan hastalar: Üst protezler alt çene protezlerine oranla daha stabil olsalar da protezin damağı kapatan tasarımı tat alma duygusunu azaltıp mide bulantısına neden olabilmektedir.

-Alt ya da üst çenede dişlerinin bir kısmını kaybetmiş hastalar: Bu hastaların şikayeti kancalarla tutunan protezin çirkin görüntüsü, ya da köprü yapılabilmesi için sağlam dişlerini kestirme zorunluluğu olarak sayılabilir.

-Tek dişini kaybetmiş hastalar: Bu hastalar tek bir dişin restorasyonu için en az komşu iki dişi feda etmek zorunda olan hastalardır. Tek bir implant’ın yerleştirilmesi komşu dişleri kurtardığı gibi daha estetik ve fonksiyonel sonuçların ortaya çıkmasına da neden olur.
İmplant markası olarak
ASTRA
BİOHORİZON
TEKKA
NUCLEOSS
DENTİS
BİOLOK
MİS
ITI STRAUMAN
Markaları Türkiyede kullanılmaktadır.

Normal iyileşme kapasitesi olan
Ağız hijyenini sağlayabilecek.
Yeterli miktarda ya da yeterli miktara ulaştırılabilecek potansiyelde sağlıklı kemik yapısına sahip
İmplant yapımı için sakınca teşkil eden bazı hastalıkları olmayan herkes, implant tedavisi görebilir.