İMPLANT DİŞ ÖMRÜ

İmplant Ömrü

İmplant Ömrü ve Kullanım Rahatlığı

İmplant diş Günümüzde bir çok hasta için kurtarıcı bir tedavi yöntemidir. Hareketli diş protezlerinin alternatifi olarak kullanılan implant üzeri sabit diş köprüleri ve implant üzeri protezler sayesinde hastalar neredeyse kendi dişleri gibi yemek yeme ve estetik görünüm imkanı bulmaktalar.

İmplant markaları ve implant ömrü en çok merak edilen konulardır.

Her şeyin olduğu gibi implantların da belirli bir kullanım  süresi vardır. İmplant ömrü olarak adlandırılan bu süre implantların yapıldığı günden kullanılamayacak duruma geldikleri zamana kadar geçen süredir. İmplantla ortaya çıkan problemler yavaş yavaş kendini belli eder. Diş etinde kızarıklık, kanama ve enfeksiyon gibi belirtiler veren implant problemleri erken dönemde teşhis edildiklerinde tedavi edilebilen hastalıklardır. Periimplantitis olarak adlandırılan çevre dokularının enfeksiyonu genellikle iyi yapılamayan ağız bakımı nedeni ile oluşur. Diğer bir neden de hatalı diş protezleri diyebiliriz. Erken teşhisin önemli olduğu hastalıkların başında periimplantitis gelir.

İmplant diş uygulamasının ömrü, elbette ki ağız sağlığına gösterilen özenle doğru orantılıdır. İmplant dişin sağlıklı ve uzun ömürlü olabilmesi için her şeyden önce diş fırçamızı ve diş macunumuzu her gün düzenli olarak ve doğru şekilde kullanmak gelir. Ağız sağlığına özen göstermemenin dışında diş eti hastalıklarına yatkınlık, sigara kullanmak ve rutin diş bakımlarını ihmal etmek, diş implantların da sorun yaşamaya neden olabilir. Diş sıkma ve gıcırdatma alışkanlıkları da implant ömrünü kısaltan diğer nedenlerdendir.

Dişlerimizin aralarını ve implant çevresini fırçalamak ve temizlemek, yemek artıklarını, dişlerin, diş etlerinin ve implantların üzerinde biriken, bakteri içeren tabakaları (plakları) uzaklaştırmaya yardımcı olur. Bu da implantın ilk günkü kadar sağlam ve sağlıklı bir şekilde kalabilmesine yardımcı olur. İmplant ömrünü uzatan düzenli diş kontrolleri sayesinde yapılan uygulamayın ömür boyu kullanmak mümkün olabilmektedir.

İmplant kayıplarının büyük bölümü ilk bir ay içerisinde gerçekleşir. İmplant yapımı esnasında ortaya çıkan herhangi bir sorun İlk bir ay içerisinde implantın kaybıyla sonuçlanır. Problemli implantlar önce kızarıklık şişlik gibi belirtiler verir. Daha sonra bir miktar ağrı ile beraber implantın kayıp edildiği röntgen bulguların da kolaylıkla tespit edilebilmektedir.

Diğer yazımızda yer zirkonyum diş kaplama ömrü, iyi bir diş kaplamasının taşıması gereken özellikler ve kaplamanın ne zaman değiştirilmesi gerektiği ile ilgili bilgi verdik. İlgi ile okuyacağınızı düşünüyoruz.

Doğal dişlerinizden farklı olarak kırılmayan ve çürüme riski olmayan diş implantınıza en iyi şekilde bakmanız gerekmektedir.

Sağlıkla Kalın.

Sertaç Kizilkaya