• Türkçe

İletişim : +90549 347 43 47

Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya

İmplant Yapımı

İmplantlar hayat kalitenizi arttırırlar. İmplant uygulaması sayesinde çiğnemeniz iyileşir ve buna bağlı olarak daha sağlıklı ve dengeli beslenirsiniz. Zamanında yapılan implantlar mevcut kemik yapınızı koruyarak kemik erimesini durdurur. İmplant yapımı sonrası uygulanan dişler konuşmanızı düzeltir, sizi daha genç hissetirir ve kendinize olan güveninizi arttırır ve daha mutlu bir sosyal hayat sağlar.

Her Hastaya İmplant Uygulanabilir mi?

İmplant yapımı ve sonrası dikkat edilecekler

İmplant belirli kalınlığı ve genişliği olan silindirik titanyum vidadır. İmplant konulması öngörülen bölgede, çene kemiğinin, bu implant vidasını kabul edecek yükseklik ve genişliğe sahip olması gerekmektedir. Var olan kemiğin kalitesi de implantın üzerine ne kadar çabuk protez yapılacağını belirler. Hastanın genel sağlık durumu iyi olduğu sürece implant uygulamasını engelleyecek bir üst yaş sınırı yoktur ancak kemik gelişimi tamamlanmamış çok genç hastalara uygulanması tercih edilmeyebilir.

İmplant Tedavisi

İmplant tedavisi uzman diş hekimleri tarafından yapıldığında tamamen güvenli bir tedavidir. Genelde memnuniyet oranı çok yüksek olan implant tedavisinde bugün % 98 oranında başarıya ulaşılmıştır. Çok sayıda vakada implantların ağızda otuz yıl kadar sorunsuz kaldığı görülmüştür. İmplantlar artık dişler kadar uzun ömürlü sayılmaktadır.

Özellikle 35-40 yaşından sonra implantlar birçok vakada doğal dişlerin tedavisinden daha uzun ömürlü olmaktadır. Sonuçta implantlar bir ömür boyu kullanılabilirler. Bu konuda daha detaylı bilgiyi diş hekiminiz size verecektir. Diş kaybı olan her vakaya, ister tek diş, ister tüm dişler eksik olsun implant yapılabilir.

İmplant Yerleştirilirken Acı Duyar mıyım?

Uygun anestezi yöntemlerinin uygulanması durumunda hayır. Genellikle implant yerleştirildiği günün akşamı duyulabilecek ağrı basit ağrı kesiciler ile giderilebilir. Birçok hasta bu ağrının normal diş çekiminden sonra duyulan ağrıdan farklı olmadığını belirtmektedir.

İmplant Tedavi Süresi Ne Kadardır?

İlk muayeneden, işiniz bitinceye kadar genelde 5-6 ayrı randevuya gelmeniz gerekecektir. Eğer implantların üzerine hemen protez yapılabilecek durum varsa en az 2 randevu yeterlidir. Bu randevuların süresi, yapılacak işin özelliklerine göre farklı uzunluklarda olacaktır. Kısaca sert ve orta sert kemik yapısı varsa tedavi 1-2 haftada bite bilirken, zayıf kemik yapısı varsa tedavi 2-5 ay kadar sürebilmektedir.