Küçükçekmece Florya Kanal tedavisi Kliniği

Kanal Tedavisi

DİŞTE KANAL TEDAVİSİ

Kanal tedavisi yapılırken alınan bu kılcal kan damarları yoluyla beslenirler ve dişe canlılığını verirler.Çürük travma veya aşırı ısı düşmesi veya yükselmesi gibi durumlarda diş pulpası  iltihaplanabilir veya ağrı yapmaya başlayabilir.Bu durum ger dönüşümsüz olduğunda bu damar ve sinirlerin çıkartılması gerekir.
Kanal içerisinden pulpa çıkarıldıktan sonra boru şeklindeki diş kanalı veya kanalları şekillendirilip temizlendikten sonra bir kök kanalı dolgu maddesi ile kapatılır. Böylece dişin çevre dokularla bağlantısı kesilerek ağrı giderilir ve dişin ağızda kalarak çiğneme fonksiyon ve fonasyon faaliyetini sürdürmesi sağlanmaya çalışılır.Dişte bulunan tedavi edilmemiş derin çürükler ve dişlere gelen şiddetli darbeler nedeniyle dişin canlı dokusu bozulabilir. Bu durum sonrasında dişte kendiliğinden başlayan çok şiddetli ağrılar olur ve bu nedenle diş içerisindeki pulpa canlılığını yitirebilir. Bu durumlarda dişin ya çekilmesi yada tedavi edilmesi gerekir.
Dişte kendiliğinden özellikle gece başlayan ağrı ve yüzde apse nedeniyle oluşan şişlik, dişte renk değişikliği pulpa dokusunda bir problem olduğunu gösteren  önemli klinik belirtilerdir.

KANAL TEDAVİSİ YAPIMI?

Ağrıyan dişe ne yapılır? Kanal tedavisi çekim.

Tedavi bir defada bite bildiği gibi bazı durumlarda  3 seans da sürebilir.İlk başta tedavi yapılacak bölge uyuşturularak ağrı duymanız engellenir. Sonra dişte çürük var ise temizlenerek dişin sinirlerinin olduğu bölgeye ulaşmak için dişe oyuk açılır. Dişin temizlenmesinin ardından, doldurulabilmesi için kök kanalı şekillendirilir ve gerekirse içine bakterilere karşı dezenfektanlar yerleştirilebilir ve ardından diş içerisindeki oyuğa geçici dolgu yerleştirilir. Bir sonraki seansta ya da bazen aynı gün temizlenip şekillendirilen diş kanalınız uygun diş tedavi malzemesi ile doldurulur. Daha sonra dişin durumuna göre sürekli dolgusu veya kaplaması yapılır. Kanal tedavisi yapılacak dişe lokal anestezi uygulandığından dolayı herhangi bir ağrı hissedilmez.

KANAL TEDAVİSİNDE DİKKAT!

Kanal tedavisiseansları arasında dişinizde geçici dolgu olacaktır. Bu nedenle dişinizi sert besinler çiğnemek için kullanmayın, kırılabilir.Seanslar arasında ağrı ve şişlik gibi şikayetleriniz olabilir. Bu mikroorganizmaların meydana getirdiği bir reaksiyondur.
Ağrınız var ise diş pansumanı için hekiminize başvurun.

KANAL TEDAVİSİ SONRASI:

Kanal tedaviniz bittikten sonra dişin çevre dokularında birkaç gün süren hassasiyet olabilir.Dişinizin üzerine bastırdığınızda ağrı şikayetiniz olabilir.  Şikayetleriniz bir süre sonra geçecektir. Gerekirse hekiminizin önerdiği ağrı kesici ilaç kullanabilirsiniz. Bu durum geçmez ve artmaya devam ederse bu konuda hekiminize danışın.

KANAL TEDAVİSİ YAPILAN DİŞİN ÖMRÜ?

Dişin tekrar çürümesini ve enfekte olmasını önleyici tedbirler alındıktan sonra kanal tedavili bir diş ömür boyu kullanılabilir. Bu süreçte düzenli diş hekimi kontrolü şarttır.
Pulpası alınmış dişlerin de diğer dişler gibi çürüme riski bulunmaktadır bu dişlerin temizliği diğer dişler gibi mutlaka yapılmalıdır.

KANAL TEDAVİSİ FİYATI

Dişe kanal tedavisi fiyatı belirlenirken dişin kök sayısı ve dişte enfeksiyonun durumu önemlidir.VÖzellikle ön dişlere yapılan kanal tedavisi ile arka dişlere yapılan kanal tedavilerinin fiyatları farklı olur.VTürk diş hekimleri birliği tarafından önerilen Asgari ücret tarifesinde periapikal lezyonlu diş kanal tedavisi ile diş kanal tedavileri farklı ücretlendirilmektedir. Kanal tedavisi fiyatını belirleyen bir diğer etken de dişteki kanal sayısıdır. Dişler bir kanal olabildiği gibi arka dişlerde iki kanal ve büyük azı dişlerinde bazen üç kanal dört kanal veya beş kanallı olabilmektedirler. Kanal tedavisi fiyatı 300 tl den başlamaktadır.
Kanal tedavisi fiyatı için diş hekimine danışınız.