Kemik Grefti Total dişsiz hastaların tedavisi

Kemik Grefti

Total dişsiz hastaların  tedavisi

Total dişsiz hastalarda implant tedavisi için çoğnlukla implant yerleştirilmesi öncesinde kemik rekonstruksiyonu gerekir. Bu uzun kemik greft işlemleri sürecindeki karşılaşılan en büyük sorun iyileşme süresince kemik greftinin açığa çıkmasının engellenmesidir. Tünel greft prosedürü bu komplikasyonun sınırlandırılmasını sağlar. Yeni 3-D görüntüleme teknolojileri ve tedavi planlama yazılımlarının avantajı tüm tedavilerdeki doğruluk oranının artmasını sağlamıştır.
GİRİŞ
İmplant tedavisinin başarısı birincil olarak vakanın oldukça doğru, hassas pre-protetik analizine dayanmaktadır. Geriye dönük planlama için bir mum model oluşturulur ve klinik olarak denenir, bu radyografik rehberin oluşturulmasını sağlayacaktır. Daha sonra bu rehber kullanılarak hastada radyografik değerlendirme yapılır Cone beam.  planlama programı implantların en doğru şekilde konumlandırılmasını sağlar. Uzun süre dişsiz kalınması
çoğunlukla aşırı kemik kaybına neden olur, ekstra oral kemik
kaynakları maksllanın yeniden yapılandırılması ve cerrahi öncesi implant yerleştirilmesinin tasarlanmasını sağlar
Kemik alınması için cerrah ve implantoloji uzmanından oluşan bir multidisipliner yaklaşım tedavinin başarısı için önemlidir. Tünel greftleme prosedürü riskleri azaltırken genişletilmiş kemik rekonstruksiyonunun tasarlanmasını sağlar. En büyük zorluk bu kemik greftlerimn hiçbir vizüel kontrol yapılmadan adapte edilmesine dayanır. Biz iki klinik vakanın sunumuna dayanarak bu kemik greftlerinde greftin intraoral fiksasyon öncesi adaptasyonu için stereolithografik modelin avantajlarına sahip yeni bir yaklaşımı önermekteyiz.