Periodontal (Dişeti) Hastalıklar

Periodontal (Dişeti) Hastalıklar:

Periodontal hastalık dişleri destekleyen dokuların enfeksiyonudur.Dişeti dokusu dişlere göründüğü seviyeden tutunmamış olabilir. Diş ve dişeti arasında v-şeklinde sığ bir oluk vardır.
Periodontal hastalık oluk içindeki dişeti hattının tam altından başlar ve diş ataçmanının ve destek dokuların yıkımına neden olur.
Dokular zarar gördükçe oluk bir cebe dönüşür.Hastalık ilerledikçe, cebin derinliği artar.
Periodontal hastalıklar hastalığın derecesine göre sınıflandırılır. İki ana safha gingivitis ve periodontitistir.
Gingivitis, dişeti hastalığının sadece dişetini içeren, daha hafif ve geri dönebilen şeklidir.Gingivitis, daha ciddi, yıkıcı bir dişeti hastalığı olan periodontitise
dönüşebilir.

Periodontal hastalık riskini arttıran bazı faktörler:

• Tütün içmek veya çiğnemek
  • Bazı sistemik hastalıklar. ör. Diabet
  • Kullanılan bazı ilaçlar, ör.Steroidler, bazı anti-epileptik ilaçlar, kanser tedavisi ilaçları, bazı kalsiyum kanal blokerleri ve doğum kontrol ilaçları
  • Uyumu kötü olan kron, köprüler
  • Çapraşık dişler
  • Kırılmış, uyumu bozuk dolgular
  • Hamilelik veya doğum kontrol ilaçlarının kullanımı
  • Problemin varlığını gösteren uyarıcı işaretler:
  • Kolayca kanayan dişetleri
  • Kırmızı, şiş, hassas dişetleri
  • Çekilmiş dişetleri
  • Nefeste sürekli kötü koku veya kötü tat
  • Sallanan ve aralanan daimi dişler
  • Dişler kapatıldığında kapanışta bir değişiklik hissetme
  • Parsiyel protezlerin uyumunda değişiklik
Hiçbir uyarıcı işaret olmadan da periodontal hastalık olabilir. Bu nedenle düzenli dental ve periodontal kontrol çok önemlidir. Tedavi metodları hastalığın tipine ve ilerlediği seviyeye göre belirlenir.
Periodontal hastalığın ilerlemesini ve tekrarlamasını önlemek için evde de iyi bir ağız hijyeni olması gereklidir.
Dişlerinizi iyi fırçalayın, diş ipi kullanın ve ömür boyu sağlıklı bir gülüşe sahip olmak için düzenli olarak dişhekimine gidiniz.
Ayrıntılı bilgi için:
 estetik.dentist@gmail.com