Dişeti çekilmesi

Periodontitis tedavisi

Periodontitis için tedavi planlamdığında ilk hedef periodontitisin önlenmesi, ikinci hedef ise tam anlamıyla normal sağlıklı halini alanperiodontitis tedavisidir.
Araştırmalar bunu yakın bir zamanda gerçekleştirmek için çaba göstermektedir. Bugün için iltihabı elimine eden ve hastalığın ilerleyişini durdurucu tedavi seçenekleri mevcuttur.  Ancak belli dereceye kadar kayıp ataşmanın rejenerasyonuna yönelik işlemler yapılabilmektedir.
Sizin de diş etleriniz kanıyormu? Mutlaka okumalısınız

Tedavi olarak şu seçenekler mevcuttur.
1 Kapalı veya açık kök yüzeyi temizliği (kök düzeltmesi) (Etkene yönelik tedavi)
2 Rejeneratif-cerrahi tedavi
3 Rezektif-cerrahi tedaviler
4 Alternatif olarak: çekim ve implant

Diş Taşı temizliği ve dişteti hastalığı tedavisi

Diş Taşı temizliği ve dişteti hastalığı tedavisi Diş Eti Hastalığı erken dönemde önlenebilmektedir.

1 Kök düzeltmesi periodontal tedavide temel tedavi şekillerindendir. Bu tedavi etkene yönelik olup plak ve subgingival diştaşlannı uzaklaştınlmasını sağlar. Bu tedavi şekli derin olmayan ceplerde ve basit morfolojiye sahip dişlerde (tek köklü dişlerde) gerçekleştirilebilir. İleri vakalarda hep ile açık bir biçimde gerçekleştirilebilir. Bu tedavinin sonucunda iyileşme tamir ile gerçekleşmekte, uzun birleşim epiteli oluşmaktadır. Rejeneratif tedavi metodlan (“Yönlendirilmiş Doku Rejenerasyonu” -YDR; “guided tissue regeneration” – GTR); ) son yıllarda gittikçe artan bir öneme sahiptir.

Sürekli bir gelişim içinde olan bu alan büyüme faktörleri ile tamamlanabilir. Bu metodlar önemli derecede periodontal dokuları yeniden oluşturabilir. Radikal cerrahi cep eliminasyonu için kullanılmakta sonuçları daha öngörülebilirdir. Nüks etme olasılığı daha düşüktür. İleri periodontal yıkımda ör: azılar bölgesindeki furkasyon tutulumlannda periodontal tedaviye alternatif olarak dişin çekimi ve yerine kök şeklindeki implant yapımı düşünülebilir.
Ancak burada ön koşul olarak, mevcut diğer diş yapılannın sağlığa kavuşturulması, hasta tarafindan plak kontrolünün sağlanması ve implant için uygun kemik yapısının oluşturulması gerekmektedir.

Diş eti çekilmesi tedavisi