Ağız kokusu tedavisi

RADYASYON TEDAVİSİ VE KURU AĞIZ

KURU AĞIZ SENDROMU

Baş ve boyun tümörlerini iyileştirmek için kullanılan radyasyon uygulaması tedavinin birinci haftasında tükürük bezlerine zararIvererek. Kuru Ağız Sendromu’na neden olabilir. Bu da ağız enfeksiyonu ve diş çürüğü gibi pek çok ağız problemine kapı açabilir. Hastalar çoğu kez önemli ölçüde konuşma, yemek yeme ve yutma güçlüğü çekerler.

Kuru Ağız Sendromu (Xerostomiya)

Çoğu insan tükürüğün bize yaşamsal bir hizmet ve rahatlık sunduğunu bilmez. Tükürük ağzımızı bakterilere karşı korumada başlıca unsurdur. Tükürükteki proteinler dişlerinizin sert kalmasını sağlayarak onları korur ve ağızdaki yaraların iyileşmesine ortam sağlar ve bakterileri (hatta bazı virüsleri bile) öldürür.
Tükürük ağızda kayganlaştıncı bir işlev görür. Tükürük yokluğu ( Ağız Kuruluğu Sendromu denir) dişlerin yanaklara yapışmasına yol açarak, konuşma ve yeme güçlüğü yaratır. Tükürük yetmediği zaman dişlerinizi temizlemek de adamakıllı zorlaşır, çünkü plaklar ve yiyecek birikintileri dişlere yapışarak, çürük olasılığım artırır. Aslında, Ağız Kuruluğu Sendromu yaşayan herkesin yoğun bir çürük saldın sına uğramasının birinci nedeni budur.
Kuru Ağız Sendromu bazı ilaçlatın kullanımı sonucunda da ortaya çıkabilir. Bir kısmı oldukça yaygın kullanılan 400’ün üzerinde ilaç ağız kuruluğuna yol açabilir. Bunlar arasında anti-kolinerjik ilaçlar, anoretikler, antihistaminler, antidepresanlar, antipsikotikler, hipertansiyona ve parkinsona karşı ilaçlar, düretik ve kas gevşetici ilaçlan sayabiliriz. Bunlar tükürük bezlerinin yapışma zarar vermez, yalnızca tükürük salgılamayı yavaşlatırlar.