• Türkçe

Contact : +90549 347 43 47

DENTAL İMPLANT

İmplant nedir?

İmplant diş eksikliklerinde üzerine protez yapmak için kullanılan titanyum vida sistemidir. Çene kemiğine yerleştirilen dental implantlar diş kökü gibi görev yaparlar. Tek diş eksikliklerinde, komşu sağlam dişlere dokunulmadan eksik dişi tamamlamak mümkün olabildiği gibi çoklu diş eksikliklerinde hareketli protez yerine sabit protezler kullanabilmek dental implantlar sayesinde mümkündür. Tam dişsizlik durumlarında özellikle alt çenede kullanımı zor olan, ağızdan sürekli çıkmaya eğilimli hareketli protezleri implantlar sayesinde sabitlemek mümkündür.

İmplantlarda tedavi süreci

Diş hekimliğinde implant tedavisi sonunda protezlerin tamamlanması klasik tedavilere göre daha uzun sürmektedir çünkü titanyum yapının kemikle bütünleşmesi için 2, 5 ila 4 ay, ilave olarak çene kemiğine herhangi bir müdahalede bulunulduğunda veya üst çenede sinüs boşluğunu kaldırma işlemi uygulanmışsa 6 ay kadar beklemek gerekmektedir. Ancak bu süre sonunda alınan sonuçlar oldukça yüz güldürücü ve çok daha uzun ömürlüdür.

İmplant Diş Avantajları

Özellikle uzun yıllardır dişsiz olan hastaların mevcut protezleri kemikte değişim devam ettiğinden dolayı zamanla uyumunu kaybederek hareket etmeye, vuruklara neden olmaya başlar. İmplantlarla sabitlenen protezlerin ağızdan çıkma, hareket etme ihtimalleri yoktur bu nedenle oldukça kullanışlı ve konforludur.

Lokal anestezi altında yalnızca implantın yapılacağı bölge uyuşturularak yapılan işlem tamamen ağrısızdır. Operasyon öncesinde reçete edilen ilaçların alınması, işlem sonrasında antiseptik gargaraların kullanılması ve iyi bir ağız bakımıyla iyileşme süreci oldukça konforludur.

İmplant operasyonu sonunda yüzüm şişer mi, ağrım olur mu?

İyi Diş Fırçalama

Yanakta hafif şişlik veya renk değişiklikleri beklenir ancak ilk 24 saat yapılan soğuk tampon uygulamasıyla ödem hızlıca azalacaktır. Şiddetli ağrılar görülmez, doktor tarafından önerilen ağrı kesici ilaçlar ilk gün oluşabilecek ağrıyı kolaylıkla kontrol altına almakta yeterlidir.

İmplant süreci nasıldır? Ne kadar zamanda dişlerim tamamlanır?

Üst çenede ortalama 3 ay, alt çenede ise ortalama 2 aylık bir sürede implantların kemikle birleşmesi beklenir ve üzerlerine porselen kaplamalar yapılır. İnce veya yetersiz yükseklikte kemik varlığında ek işlemler uygulanmışsa bekleme süresi 6 aya kadar uzayabilir.

Dikişsiz dental implant mümkün müdür?

Tek diş çekimi yapılıp çekim boşluğuna herhangi bir kesi yapmadan aynı seansta implant yerleştirilebilen durumlarda mümkündür.

Dental implantlar titanyumdan üretilmektedir. İnsan vücuduna son derece biyo uyumlu olan titanyum, her hangi bir alerji riski yaratmayan, toksik olmayan kıymetli bir metaldir.

İmplant uygulamaları bana uygun mu?

Kontrol altında olmayan önemli bir sistemik hastalığı olan, radyoterapi veya yakın dönemde kemoterapi alan bireylerde yapılması sakıncalıdır. Ancak hastalık kontrol altına alındığı takdirde implant herkese yapılabilir. Muayenede yeterli kemik saptanamaz ise ek işlemlerle önce kemik altyapısı oluşturduktan sonra implantlar yerleştirilebilir.

Sigara içiyorum implant yaptırabilir miyim?

Yapılan birçok çalışmada sigaranın implant ile kemik bütünleşmesini engellediği kanıtlanmıştır. Sigara içen bireylerde implantın düşme riski normalden 2-3 kat yüksektir.

İmplantların ömrü ne kadardır ?

İmplantın ömrü doğal dişler gibidir. Normal ağız ve diş bakımı iyi yapıldığı sürece çok uzun yıllar kullanılır.

Size implant ile ilgili yapılabilecek tedaviler ile ilgili bilgi verebilmemiz için 02129093748 dan randevu alabilirsiniz.

Diş Hekimi

Sertaç Kızılkaya