• Türkçe

Opening Hours : Mesai: Pazartesi - Cumartesi 09:00-19:00
  Contact : +90549 347 43 47

DİŞ ETİ HASTALIĞI TEDAVİSİ

Ağızda en sık görülen problemlerin başında diş eti hastalığı gelir. İlerlediğinde diş kayıplarına neden olabilirler. Bu sayfayı okuduğunuza göre sizin de diş etleriniz ile ilgili problemleriniz var diye düşünüyorum. Bu nedenle sizin için en hızlı ve kolay anlaşılır şekilde diş eti hastalığı ve tedavisi ile ilgili bilgileri vereceğim. Öncelikle diş eti kanamasının ne ifade ettiğini bilmemiz gerekiyor.

Diş eti hastalığı tedavisi için geç kalınmadan tedaviye başlanmalıdır.

Diş etlerinde kanama olması sık karşılaşılan ağız diş sorunlarından birisidir. Diş eti sağlığında ortaya çıkabilecek sorunlar genel sağlık durumunu da olumsuz etkiler. Diş eti kanaması vücutta kırmızı alarm görevi görürler. Savunma sisteminin zayıflaması ve vitamin eksikliği gibi sorunlar diş eti sağlığının bozulmasına neden olur. Bu nedenle diş eti hastalığı ortaya çıkar. Enfeksiyon nedeni ile oluşan kanama diş bakımını aksatan hastalarda daha için ilerler. Oluşan enfeksiyon sadece diş etini değil diğer organları ve vücudun savunma sistemini olumsuz etkiler. Diş eti hastalığının habercisi olarak bilinen diş eti kanaması ağız kokusuna da neden olur. Bazen çürük boşluğu içerisine ilerleyen diş eti papili şiddetli ağız kokusu ve kanama yapar. Diş çürüğünün ilerlemeden tedavi edilmesi hem diş eti sorununu ortadan kaldırır hem de dişin kurtarılmasını sağlar. Periyodik diş hekimi kontrolleri bu nedenle önemlidir.

Diş etimizin sağlıklı olduğunu nasıl anlayabiliriz?

Diş etleri pembe ve sıkı görünümdedir. Dişi, boyun bölgesinde bir yaka gibi sarar ve diş ile birleştiği yerde bıçak sırtı şeklinde sonlanır. Diş etlerinde renk değişikliği önce kızarıklık ile başlar ve kırmızı ödemli diş etleri enfeksiyon belirtisidir. Sağlıklı diş eti fırçalama sırasında asla kanamaz. Dişlerin arasındaki boşluklar sağlıklı bir ağızda diş eti papili ile kapanır. Dişler arasında boşluk olmaması gerekir. Diş eti hastalığı olduğunda dişler arasının açıldığı görülür.

DİŞ ETİ HASTALIĞI  NEDEN OLUR?  NASIL TEDAVİ EDİLİR?

Yetersiz ağız bakımı, kalıtımsal faktörler diş eti hastalığına neden olur. Bunun yanında hatalı yapılmış diş kaplama ve protezleri ve eğri dişlerin bulunması diş eti hastalığı oluşumu için elverişli ortam hazırlar. Zamanında yapılmayan bakım ve tedaviler nedeni ile bu sorun ilerler ve ciddi boyutlara ulaşır. Şimdi diş eti hastalığının nasıl ilerlediğini anlayalım.

• Kalıtım
  • Bakımsızlık
  • Kötü dolgu, protez,kaplama
  • Eğri dişler
  • Bakteri plağı ve diş taşı
  • Diş çürüğü

gibi etkenler araştırılıp tedaviye en kısa sürede başlanmalıdır. Diş eti hastalığı için erken tedavi çok önemlidir.

Diş eti hastalığı nasıl ilerler?

Erişkin bireylerin 4 de 3 ünden fazlası diş eti hastalığı sorunu yaşarlar. Diş eti sorunları ağızda sadece diş etlerinin yıkımı ile sınırlı kalmaz. Çevre organlar olan diş ve alveol kemiğinde de büyük oranda yıkıma neden olurlar. Diş eti problemleri evde tedavi edilemezler. Toplumda şifalı otlar ve bitkiler ile diş eti tedavisi’nin mümkün olduğu düşüncesi vardır. Böyle bir inanış olsa da neden olan etken ortadan kaldırılmadan diş etlerinin sağlığına kavuşması mümkün değildir.

Diş eti hastalığı çeşitli aşamalar ile ilerler. Başlangıç aşaması olan gingivitis tedavisi en hızlı ve kesin sonuç alınan aşamadır. Kısaca diş eti hastalığının aşamalarını aşağıda anlatmaya çalışacağım.

Gingivitis:

Diş etlerinde ortaya çıkan sorunların ilk aşamasıdır. Kanama, renk değişikliği ve ödem vardır.Bu aşamada hasta çok rahatsızlık hissetmez. Dişler fırçalanırken kanamalar görülebilir. Diş etleri daha duyarlıdır. Erken dönem bulgular ile diş hekiminize başvurduğunuzda tam bir tedavi ile eski sağlığına kavuşur.  Öncelikli olarak yapılacak işlem diş temizliğidir. Bu aşamada dişlere destek olan çene kemiğinde harabiyet ortaya çıkmamıştır.

Geç kalınan diş eti tedavisi dişlerin kaybı ile sonuçlanır.

Periodontitis:

Ucuz yapılmış zirkonyum nedeni ile diş eti hastalığı oluşmuş.

Zirkonyum Diş Kaplama Önce Sonra Diş eti kanaması olan hasta doğru uygulanan diş kaplamaları sonrasında sağlığına kavuşmuştur.

Gingivitis in tedavi edilmediğinde ilerlemiş aşamasıdır. Mikroorganizmalar dişe destek olan kemik dokusuna kadar ilerlemiştir. Kemik yıkımı nedeni ile diş ile diş eti arasında cep adı verilen mikropların barınağı oluşur. Bu cepler son derece zararlıdır. Temizlenmesi oldukça zor olan diş eti cebi yıkım bölgesidir. Diş eti ve kemik kaybı bu alanlarda hacim kaybeder. Daha sonra diş sallanmaya başlar. Giderek dişler hareket eder. Genellikle araları açılır. Enfeksiyon nedeni ile ağızda koku oluşur. Ne kadar fırçalanırsa fırçalansın ağız kokusu geçmez.

Yandaki resimde kalitesiz yapılmış bir zirkonyum diş kaplama ile oluşan diş eti hastalığının resmini görüyorsunuz. Malzemenin kaliteli olması asla işlemin iyi sonuç vereceği anlamını taşımaz. Dişlerin şekillendirilmesi, ölçü tekniği ve malzemesi, diş teknisyeninin kullandığı malzemelerin yanısıra bilgi, tecrübe ve işe gösterdiği özen sonucu etkiler.

Diş eti enfeksiyonu her zaman belirti vermeyebilir, düzenli aralıklarla diş kontrolleri yaptırmak bu açıdan da büyük önem taşır.

Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya