Diş eti hastalığı

Diş Eti Hastalıkları

Diş etinde Meydana Gelen Değişiklikler

Dişeti dokusunun çeşitli etkenlere olan cevabı çeşitli insanlarda yaş, cinsiyet, genel sağlık ve emosyonel durumlara göre değişiktir.
Dişeti hastalığının en fazla rastlanan şekli kronik iltihaptır ve genellikle, destek dokular içerisine yayılarak periodontal hastalığın başlamasına neden olur.
 Dişeti hastalığının bazı şekilleri ise sadece dişeti dokusuna ait olarak uzun seneler kalabilirler. Dişeti hastalığının bütün şekillerinde iltihap genel bir özelliktir. Çünkü, dişeti çevresinde yerel etkenler olarak bakteri plağı, materia alba, diştaşı, mikro-organizmalar ve bunların zararlı ürünleri hemen daima mevcuttur ve gingivitis adım verdiğimiz dişeti iltihabının oluşmasını sağlarlar. Ancak, atrofi, hiperplazi ve neoplazi gibi patolojik proçesler yerel irritasyon sonucunda meydana gelmeyebilirler ve iltihap hadisesi sonradan işe karışabilir. Gingivitislerin bütün vakaları iltihabın değişik özelliklerini gösterdiklerinden aynı de-ğildir ve bu farklılık dişeti hastalığında mevcut olabilen diğer patolojik proçesler ve iltihap arasındaki reaksiyondan ortaya çıkar.

Diş ve diş sağlığı:

Diş iltihabı dişlerin ve diş etinin sağlığı için son derece zararlıdır. Dişler ve ağız sağlığının korunması diş eti iltihabının tedavi edilmesi ,diş iltihapları, diş eti kanaması, diş etleri çekilmesi gibi ağız diş sağlığı problemleri dişler ve ağız sağlığı açısından olduğu kadar,  genel sağlık için de vazgeçilmezdir.