Estetik Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya

Türkiyede diş tedavisi

Özellikle son yıllarda gelişen sağlık turizmi Türkiye’nin yabancılar için cazibe merkezi olmasını sağlıyor. İngiltere ve Almanya dahil bir çok Avrupa ülkesi vatandaşının sağlık hizmeti için akın ettiği  ülkelerden birisi olan Türkiye, sağlık turizmi alanında diğer ülkeler arasında başı çekiyor. Başarılı uzman doktorlar eşliğinde daha uygun fiyatlara verilen sağlık hizmetleri Türkiye’yi çekici kılan en önemli özelliklerden ikisi. Özellikle diş tedavilerindeki kaliteli işçilik ve hızlı tedavi süreleri diş sağlığı turizminde ülkemizi ön plana çıkarıyor.
Türkiye’nin bu alanda cazibe merkezi olmasını neye bağlıyorsunuz?
Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya

Türkiye bu konuda gerçekten başarılı. Bu başarının asıl nedeni Türkiye’de gerçekten işini bilen, uzman doktorlarımızın oluşu. İkinci neden ise fiyatlarımızın gerçekten diğer ülkelere nazaran çok daha uygun oluşu. Sağlık turizmi ile hem tatilini yapıp hem de tedavisini olan kişiler için istenilen fiyatlar gerçekten Türkiye’yi daha da cazip kılıyor. Diş tedavilerindeki başarı ve uygun fiyat özellikle hastaların bu branş için ülkemizi tercih etmesine neden olmaktadır.

Gurbetcilerimizin en çok rağbet gösterdiği diş tedavilerinde Fiyatların çok uygun olduğundan bahsettiniz, bu konu hakkında bilgi vermeniz mümkün mü?

Aslında fiyatlar hakkında bilgi vermem yalnış olur. Çünkü hastaların istekleri ve tedavi şekillerine göre fiyatlar tanımlanmakta. Ancak implant ve estetik diş tedavilerinde yol ve konaklama giderleri ile diş tedavi masrafları toplandığında bile yurt dışındaki tedavi maliyetlerinin yarısından daha az bir miktar ödediğini söylüyor hastalarımız. Bu nedenle son derece memnunlar.
Türkiye’ye tedavi için gidecek olan kişiler seçimlerini yaparken nelere dikkat etmeliler? Tavsiyeleriniz neler?
Sağlık çok hassas bir konu. Yurt dışında ikamet eden vatandaşlarımızın öncelikle çok iyi bir araştırma yapmaları gerekiyor. Kafalarına takılan bütün soru işaretlerini yetkili kişilerle görüşerek yanıtlandırmalılar. Diş çekimi veya kanal tedavisi gibi ağrılı işlemleriiçin sakın beklemesinler. Bu işlemler için beklemek sağlık sorunlarına yol açabilir. Diş protezleri ve implant gibi estetik fonksiyonel işlemler yekün tutmakta. Bu tedavilerden ekonomik olarak büyük fayda sağlayacakları için erteleyebilirler. Ancak enfeksiyon gibi sorunlar bekletmeye gelmez.